نیسان می گوید GT-R بعدی یک سوپراسپرت نیمه کاره نخواهد بود


GT-R فعلی در سال 2007 عرضه شد، اما طراحی آن حتی قدیمی تر از آن است. کانسپت Skyline GT-R سال 2001 را به خاطر دارید؟ در حالی که ابرخودروها از چرخه عمر معمولی شش تا هفت ساله خودروهای معمولی پیروی نمی کنند، گودزیلا به اندازه خاک قدمت دارد. به سرعت به سال 2024 برسید و نسل R35 هنوز بازنشسته نشده است. یکی از مدیران نیسان نشان می دهد که ماشین V-6 قدیمی در حال چسبیدن است.

صحبت با مجله استرالیایی راندنمعاون ارشد نیسان قول داده است که “از GT-R نیمه کاره استفاده نکنیم، هدف این نیست.” فرانسوا بیلی اضافه کرد که این خودروساز همچنان به ساخت خودروهای اسپرت متعهد است و اشاره کرد که در نیسان برای ساخت یک مینی ون شغلی پیدا نکرده است. این شرکت به هر حال آن بخش را با چندین باربری خانوادگی تحت پوشش دارد، اگرچه هیچ کدام در ایالات متحده فروخته نمی شوند.



<p>مفهوم نیسان Hyper Force 2023</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

کانسپت نیسان Hyper Force 2023

R36 به این زودی راه اندازی نخواهد شد زیرا exec شرکت استدلال می کند که فناوری EV برای این نوع برنامه کاربردی با کارایی بالا آماده نیست. فرانسوا بیلی به باتری‌های حالت جامد اشاره می‌کرد که قبل از سال 2028 عرضه نمی‌شوند. مفهوم وحشی Hyper Force سال گذشته با 1341 اسب بخار قدرت، به چشم‌انداز یک GT-R کاملاً الکتریکی با فناوری باتری پیشگامانه اشاره کرد.

به طور جداگانه، معاون مهندسی پیشرانه نیسان اروپا در مورد باتری های حالت جامد صحبت کرد. صحبت کردن با خودکار اکسپرسمتیو رایت استدلال کرد که آنها با افزایش سرعت شارژ و چگالی انرژی، “تغییر دهنده بازی” خواهند بود. او ادامه داد که باتری‌های حالت جامد یکی از مشکلات اصلی خودروهای برقی فعلی را برطرف می‌کنند – وزن. نصب یک باتری کوچکتر باعث از بین رفتن چربی می شود، که دنیای متفاوتی را برای خودروهای پرفورمنس مانند GT-R ایجاد می کند. مدل فعلی ترازو 3865 پوند با طعم نیسمو 222885 دلار است.

نیسان آزمایش نمونه اولیه یک خودروی برقی مجهز به باتری های حالت جامد را در سال 2026 و قبل از عرضه مدل تولیدی آن در سال 2028 آغاز خواهد کرد. پیشرو در این راه یک “خودروی تولید ژاپن” خواهد بود، اما هویت آن در حال حاضر فاش نشده است. در واقع، بعید است GT-R جدید تا سال 2029 یا 2030 وارد بازار شود. با فرض اینکه خودروی فعلی تا آن زمان باقی بماند، R35 تا پایان دهه 23 ساله خواهد شد.



<p>مفهوم نیسان Hyper Force 2023</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

کانسپت نیسان Hyper Force 2023



<p>مفهوم نیسان Hyper Force 2023</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

کانسپت نیسان Hyper Force 2023

با این حال، ممکن است تا 5-6 سال دیگر دوام نیاورد. نشریه ژاپنی Mag-X در ماه مارس گزارش شد که سال 2025 آخرین سال برای GT-R فعلی خواهد بود. تقویت کننده این شایعه، اعلام نیسان برای تولید محدود GT-R 2025 در ژاپن است. اگر از بین برود، آیا این بدان معناست که تا آماده شدن R36 یک وقفه چند ساله وجود خواهد داشت؟

در همین حال، فروش GT-R در سال گذشته 584 درصد در ایالات متحده افزایش یافت. هرچقدر هم که به نظر جالب باشد، تنها 390 خودرو در سال 2023 فروخته شد در حالی که این رقم در سال قبل از آن 57 دستگاه بود. دیدن از بین رفتن آن بدون جایگزینی فوری ناراحت کننده خواهد بود، به خصوص که ما قبلا آئودی R8 را گم کرده ایم. لامبورگینی هوراکان نیز به زودی از بین می رود، اما حداقل یک جانشین هیبریدی V-8 دریافت می کند.

حتی اگر نسل بعدی GT-R با موتور احتراقی داشته باشیم، به هر حال یک ICE کاملاً جدید نخواهد داشت. نیسان اخیراً اعلام کرد که هزینه‌های خود را برای توسعه موتور جدید متوقف کرده است، بنابراین یک R36 که کاملاً الکتریکی نیست احتمالاً از نسخه‌ی تکامل یافته VR38DETT استفاده می‌کند.



منبع