نیسان GT-R مرده است


پس از 17 سال، R35 نیسان GT-R از بین می رود. نیسان روز جمعه اعلام کرد که تولید GT-R برای بازار آمریکای شمالی در ماه اکتبر با دو مدل ویژه Skyline و Takumi Edition به پایان می رسد تا این خودروی پرفورمنس جهانی را جشن بگیرد.

ما با نیسان تماس گرفته‌ایم تا تأیید کنیم که آیا تولید GT-R برای سایر بازارها پس از اکتبر ادامه خواهد داشت یا خیر، و در صورت و زمانی که پاسخی دریافت کنیم، به‌روزرسانی خواهیم کرد. اما حتی اگر GT-R بعد از ماه اکتبر در حال تولید باقی بماند، مطمئناً برای مدت زیادی طولانی نخواهد بود.

نیسان GT-R R35 نسخه نهایی

نسخه Skyline بر اساس مدل پایه “Premium” ساخته شده است و منحصراً در رنگ Bayside Blue در فضای داخلی آبی ارائه می شود. قیمت آن 132985 دلار است. نسخه تاکومی نسخه کمی تغییر یافته از GT-R T-Spec 2024 است که منحصراً با رنگ بنفش نیمه شب و ترمزهای کربن-سرامیکی اسپورت، چرخ‌های فورج طلایی RAYS و گلگیرهای جلو پهن‌تر رنگ‌شده است. در قسمت موتور، یک صفحه VIN طلایی، و نوشته‌های قرمز رنگ بر روی نشان‌های بیرونی به احترام تاکومی، استادکارانی که GT-R را می‌سازند، وجود دارد. قیمت آن 152985 دلار است.

هر دو، مثل همیشه، دارای یک موتور 3.8 لیتری توربوشارژ دوقلو V-6 با قدرت 565 اسب بخار، یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ متحرک هستند. در مورد تعداد تولید این مدل های محدود خبری وجود ندارد.

هنگامی که در سال 2007 وارد بازار شد، GT-R دنیای خودروهای پرفورمنس را شوکه کرد و بسیار بیشتر از وزن خود مشت کرد. دنیا را به شکل خود بازسازی کرد و بسیاری از خودروسازان دیگر را مجبور کرد برای شکست دادن نیسان قاتل سخت تلاش کنند. اما در سال‌های پس از آن، نیسان با مشکل مواجه شده است و با پیشرفت خودروهای پرفورمنس، GT-R تنها به‌روزرسانی‌های تکراری و دو فیس لیفت را در طول 17 سال دریافت کرده است.

نیسان در انتشاری اعلام کرد که[w]با وجود اینکه R35 GT-R میراثی فراموش نشدنی از خود به جا می گذارد، نیسان اکنون بیش از حد بر آینده و دوره بعدی نوآوری های هیجان انگیز در عملکرد متمرکز شده است.” نیسان یک مفهوم GT-R الکتریکی به نام Hyper Force را به نمایش گذاشته است، اما ممکن است تا قبل از رسیدن به بازار عرضه نشود. پایان دهه



منبع