نیسان GT-R C8 کوروت را در مسابقه باند درگ شبیه یک خودروی اقتصادی می کند


هنگامی که شورولت کوروت در نهایت طرح موتور وسط را به کار گرفت، خودروی اسپورت آمریکا دیگر شبیه دایناسوری در یک جفت کفش سفید نیوبالانس نبود که از میان پادوک می چرخد. موتور همان جایی بود که باید 70 سال پیش می بود، اما یک ورق زدن ساده فیلمنامه نوشدارویی برای دو توربوشارژر و سیستم چهار چرخ متحرک موجود در نیسان GT-R نیست.

GT-R با وجود دو سیلندر کمتر، دو مزیت دارد. توربوشارژرها به افزایش قدرت موتور 3.8 لیتری V-6 به 578 اسب بخار کمک می کنند. این بسیار بیشتر از کوروت است که 495 اسب بخار قدرت تولید می کند. اما شورت گشتاور بیشتری در 470 پوند فوت تولید می کند. نیسان 466 پوند فوت تولید می کند. هر دو دارای کنترل پرتاب هستند، اما در همان شب شروع می‌شوند.

GT-R همچنین دارای سیستم چهار چرخ متحرک است، در حالی که کوروت تنها به عقب خود نیرو می دهد. این سیستم AWD به وزن نیسان می‌افزاید. یک مزیت بزرگ برای C8.

GT-R در اولین مسابقه دست خود را نشان داد، ابتدا از خط خارج شد و در پایان از Stingray جلوتر ماند. نیسان در مسابقه دوم از لانچ کنترل استفاده نکرد و GT-R در شروع کار دچار مشکل شد. آنقدر کند بود که از خط خارج شد که کوروت از آن دور شد.

مسابقه سوم نزدیکترین مسابقه بود. هر دو خودرو استارت های قابل احترامی داشتند و این جفت برای چند ثانیه یکنواخت بود. با این حال، GT-R قوی‌تر می‌توانست قبل از پایان کار جلو بیفتد. نیسان مسابقه یک چهارم مایل را در 10.98 ثانیه با سرعت 126 مایل در ساعت به پایان رساند. کوروت درست روی سپر خود با زمان 11.99 ثانیه در 119 مایل در ساعت بود.

این دو ممکن است رقبای مستقیم در ایالات متحده نباشند، اما در تایلند، جایی که این آزمایش انجام شد، در زمین های یکنواخت تر هستند. هر دو خودرو حدود 10,650,000 پوند (290,000 دلار به نرخ ارز امروزی) قیمت دارند. در ایالات متحده، تفاوت قیمت 50000 دلاری بین Corvette Stingray سطح پایه و ارزان ترین نیسان GT-R وجود دارد که مقایسه را کمی دشوار می کند.

اگر قیمت هر دو ماشین یکسان بود، کدام یک را می داشتید؟



منبع