هایپرکار جدید فراری F80 بسیار خسته کننده به نظر می رسد

  • اولین ویدیوها از رانندگی سوپراسپرت فراری F80 در یک مسیر مسابقه در فضای مجازی منتشر شده است.
  • این کلیپ ها اولین گوش دادن ما به V-6 دو توربوشارژ را به ما می دهند.
  • ما صدای فراری V-12 را ترجیح می دهیم.

فراری روز پنجشنبه از جدیدترین ابرخودروی پرچمدار خود با نام F80 رونمایی کرد. اما برخلاف سه مدل قبلی خود، هیچ V-12 در قسمت موتور وجود ندارد. در عوض، F80 با یک موتور V6 توئین توربو با الهام از ماشین مسابقه ای برنده Le Mans همراه با سه موتور الکتریکی عرضه می شود. در حالی که این برای عملکرد عالی است، اما F80 را در بخش صوتی کمبود می کند.

فراری F80 را در آخر هفته در ایمولای ایتالیا به نمایش گذاشت تا ظاهر و عملکرد این خودرو را در معرض دید عموم قرار دهد. را NM2255 کانال یوتیوب تصاویری از پرواز و دریفت خودروی هیبریدی در پیست گرفته است که نمای نزدیک از موتور V-6 را به ما ارائه می دهد. راستش، چیز زیادی برای نوشتن در خانه وجود ندارد.

برای من، موتور F80 بسیار شبیه به V-6 موجود در 296 GTB است. صادقانه بگویم، اینجا کمی خفه به نظر می رسد، و تنها نشانه هایی از هیجان با سرعت بالا از طریق درگاه اگزوز می آید. در اولین عکس پرنده، F80 اصلاً هیچ چیز به نظر نمی رسد، گویی تمام الکتریکی است.

اگرچه صدا حیاتی ترین ویژگی در خودروهایی مانند این نیست، اما همچنان یک عامل مهم است. شنیدن چنین صدایی کمی ناامید کننده است، به خصوص با توجه به فریادهای تند تند قلب و فریادهای با سرعت بالای موتورهای V-12 که قبلاً آمده بود.

با این حال، نمی توان فراری را برای رفتن به این سمت مقصر دانست. هم خودروهای فرمول 1 و هم خودروهای مسابقه ای لمانز از موتورهای هیبریدی V-6 استفاده می کنند، بنابراین منطقی است که این شرکت خودروی سطح بالای خود را بر اساس همان فرمت موتور قرار دهد.

البته نظر من خیلی مهم نیست. تمام 799 نمونه از این ابرخودروی 4 میلیون دلاری به مالکانی فروخته شده است که از داشتن آنها بسیار خوشحال هستند. اصولگرایان عصبانی مثل من هم چندان خوش شانس نیستند. فراری هنوز دو خودرو با موتور V-12 می فروشد: Daytona SP3 و 12Cilindri. من فکر می کنم به جای F80 یکی را بگیرم.

منبع