هایپرکار Red Bull RB17: This Is It


پس از سال ها شایعه و تیزر، سرانجام ردبول اولین خودروی پیست مشتری خود، RB17 را در جشنواره سرعت گودوود رونمایی کرد. این هایپرکار دو سرنشینه موتور وسط به لطف یک موتور 4.5 لیتری V-10 تنفس طبیعی با کمک الکتریکی که قادر به دور زدن 15000 دور در دقیقه است، بیش از 1200 اسب بخار قدرت تولید می کند. وزن آن کمتر از 1984 پوند است و ردبول نویدبخش عملکرد خودروهای فرمول 1 در پیست است. در مورد افراط صحبت کنید.

این رقم باورنکردنی وزن به مونوکوک فیبر کربنی دو سرنشینه RB17 می رسد که از موتور به عنوان عضوی تحت فشار در شاسی استفاده می کند. قدرت از طریق یک جعبه دنده شش سرعته متوالی و یک دیفرانسیل لغزش محدود فعال قفل کننده هیدرولیکی به چرخ های عقب می رسد. دنده عقب وجود ندارد. پشتیبان گیری توسط موتور الکتریکی نصب شده در پیشرانه انجام می شود.

این موتور الکتریکی به تنهایی 200 اسب از مجموع 1200 اسب بخار را تولید می کند و موتور V-10 1000 اسب بخار دیگر را تامین می کند. کنترل تمام قدرت، کنترل کشش استاندارد است، با ترمزهای ضد قفل برای جلوگیری از قفل شدن رانندگان در مناطق ترمز شدید. حداکثر سرعت بیش از 217 مایل در ساعت است.

ردبول RB17

ردبول

ردبول RB17

ردبول

همانطور که انتظار می رفت با خودرویی که با آدریان نیوی، نابغه مهندسی ردبول توسعه یافته بود، آیرودینامیک قابل توجهی در RB17 وجود دارد. ردبول می گوید این خودرو تا 3747 پوند نیروی رو به پایین یا تقریباً دو برابر وزن خود تولید می کند. سیستم های مدیریت بیداری چرخ ها در بدنه تعبیه شده است تا جریان هوا را در اطراف تایرها صاف کند. بال های جلو و عقب نیز دارای عناصر فعال برای تنظیم نیروی رو به پایین در سناریوهای مختلف هستند.

بقیه قسمت های داخلی RB17 به همان اندازه از موتور اسپورت الهام گرفته شده است. سیستم تعلیق با میله قابل تنظیم در هر چهار گوشه وجود دارد که با کنترل فعال ارتفاع و چرخش همراه با حالت لیفت برای غلبه بر دست اندازها در سرعت های پایین تعبیه شده است. همچنین در هر چهار گوشه فرمان هیدرولیکی و ترمزهای کربنی وجود دارد. جالب اینجاست که فقط ترمزهای عقب از طریق سیستم ترمز به سیم کنترل می شوند.

بر روی این ترمزها، چرخ‌های فیبر کربنی 18 اینچی با لکه‌های مسابقه‌ای میشلین قرار دارند که به‌طور خاص برای این خودرو طراحی شده‌اند. مشتریان همچنین می توانند گزینه چرخ 20 اینچی را انتخاب کنند که در لاستیک های آجدار با کارایی بالا پیچیده شده است.

ردبول RB17 را مهندسی کرد تا به راحتی و اغلب از آن لذت ببرید. گزینه های صندلی سفارشی، جعبه پدال قابل تنظیم و فضای ذخیره سازی داخلی برای مواردی مانند لباس های مسابقه و کلاه ایمنی وجود دارد. موتور با گاز پمپ کار می کند و هر ماشینی 2 سال / 4000 کیلومتر گارانتی می گیرد (هر کدام زودتر باشد). این شرکت ادعا می کند که این خودرو به اندازه کافی بادوام است که می تواند یک مسابقه 24 ساعته را بدون سرویس اجرا کند. خدمات معمولی را می توان در مقر ردبول، یک مرکز خدمات محلی یا در محل مشتری انجام داد. خدمات عمده هر 8000 کیلومتر (تقریباً 5000 مایل) انجام می شود و باید در دفتر مرکزی شرکت انجام شود.

ردبول RB17

ردبول

مانند سایر سازندگان سوپراسپرت فقط در پیست مانند فراری و مک لارن، ردبول نیز در نظر دارد هر ساله تعدادی رویداد خصوصی را برگزار کند تا مشتریان از خودروهای خود در پیست استفاده کنند. این شرکت همچنین قصد دارد به مالکان اجازه ورود به حلقه داخلی خود را بدهد و آنها را به جشن‌های Red Bull Racing، جلسات شبیه‌ساز و رویدادهای اجتماعی خارج از مسیر دعوت کند.

نیوی در بیانیه‌ای گفت: «من سال‌ها در حال بررسی این ایده بودم که چالش طراحی هایپرکار خودمان، از مفهومی تا تحویل، را بپذیرم و این یک پروژه و سفر باشکوه بوده است. “برای اینکه بالاخره روزی باشد که روکش ها را برداریم و تولد RB17 را ببینیم، واقعاً قابل توجه است. هایپرکار RB17 همه چیزهایی را که ما برای آن ایستاده ایم در بر می گیرد: قدرت، سرعت و زیبایی غیرقابل انکار. در توانایی های خود بسیار سازگار است و ما مطمئن شدیم که آن را به صورت دو نفره طراحی کرده‌ایم تا بتوان از هیجان رانندگی با سرعت F1 با یک دوست یا شریک لذت برد.”

هیچ صحبتی در مورد قیمت RB17 وجود ندارد، اگرچه می توان حدس زد که در محدوده هفت رقمی قرار دارد. مهم نیست، زیرا همه 50 نمونه قبلا فروخته شده است. انتظار می رود تولید این محصول از سال آینده آغاز شود.



منبع