هایپرکار Street-Legal Red Bull RB17 در راه است
انتشار: تیر 28، 1403
بروزرسانی: 02 فروردین 1404

هایپرکار Street-Legal Red Bull RB17 در راه است


ردبول RB17 چند مشکل دارد: قیمت آن 5 میلیون پوند (6.5 میلیون دلار) است، تمام شده است و نمی توان آن را در جاده های عمومی رانندگی کرد. با این حال، 50 مشتری که پول داشتند و سریع اقدام به خرید خودرو کردند، می توانند بر آخرین مانع نیز غلبه کنند. با حسن نیت از Lanzante، ماشین کوزوورث در حال تبدیل قانونی به خیابان است.

درست است، شرکت بریتانیایی سازنده مک لارن P1 GTR جاده ای به RB17 نیز پلاک می دهد. یک سخنگوی گفت تخت گاز مجله ای که صاحبان آینده هایپرکار ردبول قبلاً ابراز علاقه کرده اند که برای استفاده از هیولای موتور وسط در خارج از پیست مسابقه، هزینه اضافی بپردازند. همانطور که می توانید تصور کنید، مطابقت آن با مقررات خودروهای جاده ای ارزان نخواهد بود. قیمت آن 500000 پوند (650000 دلار) است که حدود 10 درصد از قیمت اصلی خودرو است.

کارشناسان با دانستن شیوه کار Lanzante، تمام تلاش خود را می کنند تا RB17 قانونی خیابانی را تا حد امکان به نسخه اصلی نزدیک نگه دارند. با توجه به آیرودینامیک دیوانه کننده و ماهیت کم شیب هایپرکار ردبول، تبدیل این هیولای مدار به یک وسیله نقلیه جاده ای آسان نخواهد بود. شایان ذکر است که P1 GTR تنها خودروی پیست نیست که برای استفاده در خیابان توسط این شرکت تبدیل شده است. یکی از پنج واحد Pagani Zonda Revolucion با همین رفتار مواجه شد و در جشنواره سرعت گودوود سال گذشته شرکت کرد.

RB17 قانونی خیابانی احتمالاً وزن بیشتری نسبت به نسخه بسیار کم 1984 پوندی نسخه پیست دارد. هایپرکار ردبول نه تنها از مزدا MX-5 میاتا ND سبک تر است، بلکه تقریباً هفت برابر قدرتمندتر است. با بیش از 1200 اسب بخار قدرت، این جدیدترین خودروی یک درصدی در سیلورستون حدود یک ثانیه سریعتر از یک خودروی F1 است - حداقل طبق آزمایش های شبیه سازی اخیر.

احتمالاً با اضافه شدن آینه های جانبی، آیرودینامیک تأثیر منفی می گذارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که نسخه خیابانی نیروی رو به پایین 3747 پوندی را که برای RB17 استاندارد وعده داده شده بود، تولید کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا تغییراتی در آن V-10 باشکوه وجود خواهد داشت یا خیر.

در حالت انبار، موتور 4.5 لیتری تنفس طبیعی 1000 اسب بخار را به چرخ های عقب می فرستد و دورها را به 15000 دور در دقیقه می رساند. 200 اسب دیگر از یک موتور الکتریکی ساخته شده در گیربکس فیبر کربنی می آیند. گیربکس دنده عقب ندارد زیرا موتور الکتریکی از آن مراقبت می کند. با قدرت ترکیبی، ستاره لغزنده موتور وسط آدریان نیوی با سرعت 217 مایل در ساعت به اوج می رسد.

مدتی طول می کشد تا اولین ردبول RB17 اصلاح شده توسط Lanzante را ببینیم زیرا تولید این هایپرکار استاندارد تا اواخر سال 2025 آغاز نمی شود. روند تبدیل احتمالاً ماه ها طول می کشد. در مورد پورشه 935 قانونی جاده ای که در جشنواره سرعت گودوود هفته گذشته نمایش داده شد، لانزانت حدود 18 ماه توسعه داد تا دو خودرو را برای استفاده در جاده ها تبدیل کند.



منبع