هر بوگاتی سنتودیسی در طول تست 217 مایلی قبل از تحویل سرعت 236 مایل در ساعت را طی می کند.


بوگاتی سنتودیسی یک ابرخودروی استثنایی نادر است. تنها 10 دستگاه ساخته خواهد شد، روندی که در حال انجام است. با چنین نادری، می‌توان انتظار داشت که این خودروها در گاراژهایی که تقریباً هیچ مایلی روی کیلومترشمار وجود ندارد، نگهداری شوند. اما هر Centodieci منفرد حداقل 217 مایل را طی می کند و در این فرآیند بسیار فراتر از 200 مایل در ساعت انفجار می کند. و حتی قبل از اینکه صاحبش تحویل بگیرد اتفاق می افتد.

به این دلیل که بازرسی قبل از تحویل بوگاتی از Centodieci صرفاً یک نگاه از نزدیک با دستکش های سفید و یک ذره بین نیست. جدا از ظاهر بی نقص، بوگاتی به استیو جنی روی می آورد تا دقیق ترین ارزیابی سازنده در تمام خودروسازی باشد. جنی که یک راننده آزمایشی باتجربه برای بوگاتی است، وظیفه دارد هر Centodieci را روی یک حلقه 186 مایلی رانندگی کند که خودرو را در معرض تقریباً هر موقعیتی که مالک ممکن است با آن مواجه شود، قرار دهد.

بخشی از این سفر شامل تست‌های شتاب و سرعت در یک فرودگاه بسته است، جایی که هایپرکار به حداکثر سرعت محدود الکترونیکی خود یعنی 236 مایل در ساعت می‌رسد. مانورهای اسلالوم و اضطراری نیز انجام می شود و ماشین را تا حد کامل تمرین می دهد.

این آزمایش صرفاً در مورد تأیید قدرت و عملکرد نیست. بوگاتی می‌گوید که جنی آنقدر با سنتودیسی هماهنگ است که می‌تواند تفاوت‌های کوچک را در همه چیز حس کند، از صدای موتور و صدای جاده گرفته تا حس سوئیچ‌ها و دکمه‌ها در کابین خلبان. همه اینها بخشی از سنجش “شخصیت” خودرو است، که ظاهراً با وجود هر دو خودرو از اسکلت یکسان و موتور 1578 اسب بخاری W16 با چهار توربوشارژر، کاملاً با Chiron متفاوت است.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد.

تست رانندگی بوگاتی Centodieci قبل از تحویل
تست رانندگی بوگاتی Centodieci قبل از تحویل

هنگامی که تست رانندگی 186 مایلی انجام شد و تنظیمات لازم انجام شد، بوگاتی فیلتر گیربکس را تغییر می‌دهد و چرخ‌ها/لاستیک‌ها را با مجموعه نهایی که به دست مشتری می‌رسد، تعویض می‌کند. جنی برای یکی دیگر حدود 30 مایل رانندگی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. تنها در این صورت است که Centodieci مراقبت بوگاتی را به مشتری واگذار می‌کند – با هر خودرو 217 مایل یا بیشتر در ساعت.

Centodieci در سال 2019 با سر و صدای قابل توجهی رونمایی شد و به EB110 دهه 1990 ادای احترام کرد. با این حال، تولید اولین نمونه اولیه تا سال 2021 آغاز نشد و پس از آن آزمایش‌هایی انجام شد که در اوایل سال 2022 به پایان رسید. تولید خودروهای مشتری در ماه مارس آغاز شد و تعداد آنها به 10 دستگاه محدود شد.



منبع