فناوری خودروها را ایمن تر و آگاه تر می کند. وسایل نقلیه امروزی می توانند سایر وسایل نقلیه، اشیاء و افراد خارج از دید راننده را تشخیص دهند و در صورت پیش بینی برخورد قریب الوقوع مداخله کنند. برخی از این ویژگی ها در بسیاری از مدل ها به صورت استاندارد ارائه می شوند، در حالی که برخی دیگر – مانند ترمز اضطراری خودکار عقب – معمولاً اختیاری هستند. به گفته دیوید هارکی، رئیس موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، این “خیلی بد” است، زیرا تحقیقات آن نشان می دهد که فناوری مداخله کننده برای راننده “در پیشگیری از تصادفات موثرتر از انواع دیگر راه حل ها است.”
این موسسه اخیراً هشت شاسی بلند کوچک را در ارزیابی پیشگیری از تصادف عقب قرار داده است. هفت عملکرد بسیار خوبی داشتند. فورد اسکیپ، هوندا CR-V، میتسوبیشی اوتلندر و سوبارو فورستر بالاترین امتیاز ممکن را کسب کردند. مزدا CX-5، تویوتا RAV4 و فولکس واگن تائو رتبه های پیشرفته ای را کسب کردند. هیوندای توسان یک رتبه پایه، پایین ترین رتبه ممکن را کسب کرد.
این سیستم ها برای جلوگیری از یک نوع تصادف رایج طراحی شده اند که می تواند برای مالکان بسیار گران تمام شود. با این حال، از هشت خودروی آزمایش شده، تنها در اوتلندر استاندارد بود. در هر وسیله نقلیه دیگری که با بازار گسترده تر حرکت می کند، اختیاری بود. تنها 23 درصد از مدل های جدید 2023 AEB عقب را به صورت استاندارد ارائه می کردند، در حالی که در 32 درصد دیگر اختیاری بود.
طبق گزارش موسسه داده های تلفات بزرگراهی وابسته به IIHS، خودروهای مجهز به AEB عقب شاهد کاهش 29 درصدی ادعای خسارت به خودروهای دیگر و 9 درصد کاهش خسارت به خودروهای بیمه گذار بودند. تقریباً 30 درصد از ادعاهای برخورد در سال 2022 مربوط به عقب بوده است. -تصادف های ضربه ای که تعمیر آنها بیش از 4000 دلار هزینه داشته است. این بسیار گرانتر از ویژگی اختیاری است که بسته به نوع و مدل آن می تواند 600 دلار قیمت داشته باشد.
در حالی که این سیستم ها تعداد تصادفات را کاهش می دهند و هزینه های بیمه را برای صاحبان مستعد تصادف کاهش می دهند، اگر خودروی شما از فناوری برخوردار باشد، نوشدارویی برای انفجار به عقب از فضای پارکینگ نیست. بسیاری از سنسورهای اولتراسونیک که در بیشتر سیستمهای AEB عقب امروزی استفاده میشوند برای تشخیص عابران پیاده طراحی نشدهاند.
AEB عقب تنها یک فناوری است که می تواند به کاهش تصادف کمک کند. یک مطالعه IIHS نشان داد که ترکیبی از فناوری – دوربینهای عقب، سنسورهای پارک و AEB عقب – تصادفات گزارششده را کاهش میدهد در حالی که پشتیبانگیری میشود تا ۷۸ درصد. آیا خودروسازان باید آن را به یک ویژگی استاندارد تبدیل کنند؟