بلند کردن ماشین خود و قرار دادن آن بر روی پایه جک کاری ساده و وقت گیر است. همه وقت یا حوصله ندارند، بنابراین در عوض، رمپ های ماشین وجود دارد. سطح شیب دار اتومبیل دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: رمپ های کوچکی که می توانید اتومبیل خود را بر روی آنها برانید و امکان دسترسی بیشتر به مواردی مانند موتور را فراهم می کند. اما همانطور که در این ویدئو نشان داده شده است، رمپ های ماشین ابزار بسیار کم عمقی هستند که باید با احتیاط از آنها استفاده کنید.
این تست مقایسه ای از مزرعه پروژه کانال یوتیوب 11 رمپ مختلف اتومبیل را جمع آوری می کند که قیمت آنها از 58 تا 160 دلار در هر جفت متغیر است تا ببیند کدام یک در شرایط یکسان بهترین عملکرد را دارند.
بلافاصله مشخص می شود که رمپ های ماشین ایمن ترین ابزار در سوله نیستند. وقتی میزبان سعی میکند با یک کامیون دیفرانسیل عقب از روی آن برود، تقریباً هر یک سر میخورد. بسیاری از رمپ ها به اندازه کافی بالشتک ندارند، به این معنی که نمی توانند سطح زمین را بگیرند. این کانال از پیراهن های آغشته به آب به عنوان مواد اصطکاک برای نگه داشتن شیب ها در جای خود استفاده می کند.
مزرعه پروژه او همچنین از Buick LeSabre برای تست فاصله و چسبندگی خودروهای دیفرانسیل جلو در سراشیبی استفاده کرد. این موضوع مجموعه جدیدی از مشکلات را برجسته کرد، از جمله برخی از شیبها که حتی نمیتوانستند زاویه برخورد بسیار معقول LeSabre را در خود جای دهند. آزمایش همچنین نشان داد که لنتهای لاستیکی یکی از رمپها قبلاً شروع به از کار افتادن کردهاند، در حالی که سطح شیبدار دیگر به سادگی سر خورده و زیر بازوهای بیوک منفجر شده و آسیب کمی به بار آورده است. یک رمپ دیگر هنگام پایین آمدن ماشین از جلوی آن به سمت زمین شلیک کرد.
تنها آزمایشی که در آن شیبها واقعاً تحت تأثیر قرار میگیرند، هنگام ارزیابی رتبهبندی بار است. تقریباً همه رمپها میتوانستند تا محور جلوی یک تراکتور 7750 پوندی را تحمل کنند، که وزن آن بیشتر از بسیاری از رمپهایی است که برای آنها رتبهبندی شده است.
در حالی که رمپهای خودرو میتوانند در مواقع اضطراری، بهویژه برای کارهای سریع مانند تعویض روغن مفید باشند، پیشنهاد میکنیم به طور منظم از آنها استفاده نکنید، مگر اینکه بتوانید آنها را به زمین متصل کنید.