هوراسیو پاگانی غیرممکن را ممکن می کند


اکثر مهندسان به شما خواهند گفت که هنگام تبدیل یک خودرو از کوپه به کانورتیبل، حفظ وزن یکسان آن خودرو تقریبا غیرممکن است. یک کانورتیبل به تقویت اضافی برای از بین رفتن سقفش، جوشکاری بیشتر برای نگه داشتن مهاربندها و در بسیاری از موارد، مکانیزم های سنگینی نیاز دارد که سقف قابل تبدیل را به خوبی در جای خود قرار می دهد. برای هوراسیو پاگانی، اینها صرفاً پیشنهاداتی هستند.

هوراسیو به زبان ایتالیایی که توسط پسرش کریستوفر پاگانی به انگلیسی ترجمه شده است، می‌گوید: «هدف ایجاد خودرویی بود که مانند یک کوپه بدون سقف سفت و سخت باشد. و این خودرو دقیقاً همان استحکام کوپه را دارد اما بدون سقف.

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / موتور1

هوراسیو نزدیک به چهار دهه است که با فیبر کربن و مواد کامپوزیت کار می کند – بسیاری او را پیشگام در این ماده می دانند. وسواس نسبت به کربن از زمان هوراسیو در لامبورگینی شروع شد و تحت نام شرکت او رشد کرد تا به انتخاب برجسته برای سازندگان سوپراسپرت در همه جا تبدیل شود. اما Pagani، مسلماً بیش از هر کسی، این کاربرد را کامل کرده است – و آن را به یک هنر ارتقا داده است.

اتوپیا رودستر جدید گواهی بر این تخصص است. وزن خشک آن 2822 پوند است که به این معنی است که دقیقاً به وزن کوپه است. اما این که چگونه به آن دست یافتند راز بزرگی نیست.

یک شاسی بسیار پیشرفته کربنی مونوکوک منحنی های مجلل اتوپیا را تقویت می کند. ترکیبی از Carbo-Titanium و Carbo-Triax به سفت نگه داشتن آن کمک می کند و رول بار به طور یکپارچه در ساختار سقف درست در پشت صندلی ها ادغام می شود. زیرفریم‌های لوله‌ای جلو و عقب حتی از ترکیب فولاد آلیاژی کروم-مولیبدن استفاده می‌کنند. نتیجه؟ اتوپیا 10.5 درصد سفت تر از هر Pagani جاده ای قبلی، از جمله Huayra است.

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / موتور1

با وجود این ثبات بسیار زیاد، کندن سقف مدینه فاضله – در این مورد، تکه کوچکی از آن – مشکلی ندارد. فقط چند نقطه جوش اضافی برای سفتی اضافه شد. پاگانی Utopia را با انتخاب شما از یک سقف فیبر کربنی سبک وزن یا رویه پارچه ای ارائه می دهد. هر دوی آنها باید به صورت دستی برداشته شوند و همانطور که انتظار دارید هیچ کدام در داخل خودرو قرار نمی گیرند. آه، بدبختی های داشتن یک هایپرکار.

“[The hardtop] بسیار سبک وزن است و هیچ مزیت ساختاری برای شاسی ندارد زیرا همانطور که گفتیم، سختی بدون سقف چیزی است که ما واقعاً به آن اهمیت می‌دهیم. [the roof] یک قطعه طراحی زیبا و مهندسی شده است که بسیار سبک است، اما خوب، این چیزی است که باید روزی که می روید در خانه بگذارید زیرا فضایی در صندوق عقب وجود ندارد.”

هوراسیو اصرار دارد که اتوپیا رودستر با سقف سخت آن بسیار شبیه به کوپه است. مانند هر قطعه روی ماشین، او خواست که سقف رودستر یک قطعه مهندسی پیچیده باشد، اما در اجرا آنقدر ساده است که برداشتن یا چسباندن آن تنها چند ثانیه طول می کشد.

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / موتور1

“هدف ایجاد خودرویی بود که مانند یک کوپه بدون سقف سفت و سخت باشد… و این خودرو دقیقاً استحکامی مشابه کوپه اما بدون سقف دارد.”

برای حفظ وزن سبک خود، پاگانی اطمینان حاصل کرد که تک تک اجزای Utopia Roadster مطابق با استانداردهای بالای سخت آن طراحی شده است. یک کونیگزگ CC850 قابل مقایسه با مایعات 3053 پوند وزن دارد و حتی چیزی کوچکتر مانند مک لارن آرتورا اسپایدر در مقایسه با وزن خشک 3212 پوند وزن دارد.

«این واقعاً فقط فیبر کربن نیست، بلکه تمام قطعات ماشین‌کاری شده‌ای است که در ماشین کشف خواهید کرد – صدها نفر از آنها – که مهندسی و طراحی شده‌اند تا تا حد امکان سبک باشند، زیرا [2,822 pounds] حاصل گرمای اینجا و آنجا در تک تک اجزای ماشین است.”

مثلاً فرمان را در نظر بگیرید. این قطعه از یک تکه بزرگ آلومینیومی ساخته شد و تکمیل ماشین‌های فرز پنج محوره 28 ساعت طول کشید. محصول نهایی یک تکه خیره کننده است که تنها 5.3 پوند وزن دارد و با تمام وسایل ثابت است. دستگیره‌های درها، چفت‌های سقف، حتی شیفتر گیربکس دستی و اتصال آشکار آن از فلزات سبک‌وزن آسیاب شده‌اند.

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / موتور1

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / موتور1

کار با برخی از این فلزات یک مفهوم جدیدتر برای پاگانی است و هوراسیو هنوز به طور مرتب از تامین کننده بلندمدت خود، بوش، برای برخی از قطعات استفاده می کند. اما این شرکت در 30 سال گذشته به قدری رشد کرده است که اکنون می تواند تعداد بیشتری از این قطعات را در داخل با هر نسل جدید خودرو تولید کند.

کریستوفر پاگانی که برای پدرش ترجمه می کرد، خاطرنشان می کند: «زمانی که شرکت در سال 1998 شروع به کار کرد، زوندا به طور کامل در داخل طراحی و مهندسی شد. “موتور و گیربکس توسط تامین کنندگان خارجی ارائه شد، اما بیشتر طراحی و مهندسی کاری بود که ما قادر به انجام آن با گروه بسیار کوچکی از مردم بودیم.”

“تکامل شرکت برای ما سرمایه گذاری در دانش و دانش است. بنابراین چگونه این شرکت می تواند از یک تولید کننده کوچک تکامل یابد، 20 تا 25 خودرو در زمان زوندا بسازد، و سپس به آرامی در طول زمان به حدود افزایش یابد. 10، 15 ماشین… و الان حدود 50 تا 55 ماشین است.”

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / موتور1

“تکامل شرکت برای ما سرمایه گذاری در دانش و دانش است.”

روشن نگه داشتن خودرو یک چیز است، اطمینان از اینکه یک هایپرخودروی 2822 پوندی از مقررات جهانی تصادف تبعیت می کند، کاملاً جانور دیگری است. اما اینطور است و هوراسیو از این واقعیت که اتومبیل هایش به همان اندازه که سکسی هستند ایمن هستند خجالتی نیست.

او می گوید: «یک جنبه مهم دیگر ایمنی است. این خودروها، بدیهی است که با این همه قدرت، به شدت خطرناک نیز هستند. بنابراین، با تلاش برای رعایت قوانین سختگیرانه در مورد همولوگاسیون، این خودرو در اینجا – و همچنین کوپه – بر تمام آزمایشات در سطح جهانی غلبه کرده است؛ کربن، استفاده عمومی. از نظر محیط زیست، از نظر ایمنی، باور کنید، این یک تلاش قابل توجه است و این ماشین این کار را انجام می دهد.

مسائل فنی فراتر از چشمگیر است، اما برای هوراسیو، مهمترین چیز این است که این خودرو چه حسی دارد. و برای اطمینان از بیشترین احساس، گیربکس دستی اجباری بود.

هوراسیو می گوید: یکی دیگر از جنبه هایی که بسیاری از مشتریان در مورد آن سوال کرده اند… گیربکس دستی است. گیربکس دستی چیز ساده ای به نظر می رسد زیرا بیش از 100 سال از آن استفاده می شود، اما برای خودرویی با 852 اسب بخار قدرت، بسیار دشوار است… ما مجبور شدیم یک کلاچ جدید بسازیم – که آن را طراحی، ایجاد و ساختیم. قبلاً سفر کرده ام [620,000 miles] با ماشین های مختلف، مشخصا با یک کلاچ…. بنابراین، این یک تعهد قابل توجه است و همچنین قابل توجه است که ماشین شهودی است، رانندگی آسان است، و شما را نمی ترساند – این که احساس ناراحتی در شما ایجاد نمی کند.”

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / موتور1

مصاحبه هوراسیو پاگانی

حسین ارتورک / Motor1

اتوپیا اولین پاگانی پس از زوندا است که دارای دفترچه راهنما از پرش است. و تصمیم برای بازگرداندن کتابچه راهنمای کاربر ارزشمند است. نزدیک به 70 درصد از مشتریان Utopia آن را درخواست کرده اند. 130 مشتری که یک اتوپیا رودستر را به دست می آورند، خوش شانس خواهند بود که یکی از آنها را داشته باشند – و افرادی که کتابچه راهنما را انتخاب کردند، به وضوح تکلیف را درک کردند.

اما برای هوراسیو پاگانی، این چیزی بیش از یک هایپرکار بعدی اوست. اتوپیا رودستر اوج 40 سال تخصص مهندسی است که به زندگی رسیده است – این فرزند او، شاهکار او است. این نمایشی عظیم از آنچه Pagani واقعاً قادر به انجام آن است است.

آن را در موزه لوور، درست در کنار مونالیزا قرار دهید.



منبع