هوندا از فناوری F1 برای کاهش چربی خودروهای الکتریکی خود استفاده خواهد کرد


سفر خودروی برقی هوندا شروع سختی دارد، اما برنامه‌هایی برای آینده‌ای آرام‌تر در حال حرکت هستند. این خودروساز ژاپنی استراتژی خودروهای الکتریکی خود را در کنفرانسی امروز تشریح کرد و قول داد تا پایان دهه هفت مدل را در سراسر جهان عرضه کند. این خودروهای جدید که از ابتدا توسعه یافته اند، بخشی از سری 0 هستند و اندازه آنها از کوچک تا بزرگ متفاوت است.

در حالی که اعلامیه های خودروسازان در مورد خودروهای الکتریکی آینده به صورت هفتگی منتشر می شود، چیزی جالب توجه ما را به خود جلب کرد. هوندا از تخصص خود در فرمول 1 برای سبک‌تر کردن نسل بعدی خودروهای برقی خود استفاده خواهد کرد. هدف از بین بردن حدود 220 پوند چربی در مقایسه با خودروهای الکتریکی اولیه این شرکت است. این برای جبران کامل جریمه وزن ناشی از باتری های حجیم کافی نیست، اما یک پیشرفت قابل توجه است.

این رژیم شامل قاب های بدنه سبک تر و موتورهای الکتریکی نازک تر با استفاده از دانش F1 است. مهندسان موتورها و باتری ها را در مرکز EV نصب می کنند، بنابراین مرکز ثقل آن را پایین می آورند تا هندلینگ تیزتر شود. هوندا همچنین متعهد شده است که پس از کاهش چربی، “عملکرد بازده برق در کلاس جهانی” را ارائه دهد. همه مدل‌های سری 0 در هر چرخه آزمایش EPA، برد بیش از 300 مایل خواهند داشت.

هوندا ادعا می کند که این خودروهای برقی جدید “رانندگی اسپرتی که منجر به لذت رانندگی می شود” ارائه خواهند کرد. گذشته از پرزهای بازاریابی، قبلاً به ما قول یک خودروی اسپرت برقی داده شده است. اوایل سال جاری، مدیرعامل شرکت توشیهیرو میبه گفت یک خودروی برقی سرگرم‌کننده در حال توسعه است و در مقایسه با هونداهای اسپورت گذشته «طعم متفاوتی خواهد داشت».

تصویر اینجا کانسپت اسپرت EV 2017 است که متأسفانه هرگز به تولید نرسید. به طور واقع بینانه، شانس بیشتری برای مشاهده نسل سوم و تمام الکتریکی NSX وجود دارد، اما امیدواریم مدل مقرون به صرفه تری نیز در خط تولید باشد. با این حال، با نگاهی به نقشه راه محصول زیر، هوندا در ابتدا روی کراس اوورها و SUV ها تمرکز خواهد کرد.

اولین خودروهای سری 0 قرار است در نیمه دوم دهه عرضه شوند. قبل از اینکه هوندا خودروهای برقی را در سایر بازارهای جهانی معرفی کند، آمریکای شمالی اولین خودروها را در سال 2026 دریافت خواهد کرد. یک سدان (پیش‌نمایش‌شده توسط کانسپت سری 0 سالون)، یک شاسی‌بلند سایز متوسط ​​و یک شاسی‌بلند سطح پایه در سال 2026 عرضه می‌شود و یک شاسی‌بلند سه ردیفه بزرگ‌تر در سال 2027 وارد بازار می‌شود. پس از آن یک SUV جمع‌وجور در سال 2028 عرضه خواهد شد. ، یک SUV کوچکتر در سال 2029 و یک سدان جمع و جور در سال 2030.

در جاهای دیگر، هوندا به کار بر روی خودروهای هیبریدی برای عرضه مدل های جدید تمام چرخ محرک ادامه خواهد داد. مشخص نیست که آیا پرلود دوباره متولد شده یکی از آنها خواهد بود یا خیر، اما نسل ششم کوپه به عنوان هیبریدی تایید شده است. مانند خودروهای برقی، این مدل‌های نیمه برقی نیز سبک‌تر و کارآمدتر خواهند بود.

به عنوان یک تازگی، پرلود در اوایل سال 2025 یا 2026 با چهار صندلی و هر دو پیکربندی فرمان چپ و راست بازخواهد گشت. مهندس ارشد هوندا، تومویوکی یاماگامی، گفته است که این یک خودروی اسپورت هاردکور نخواهد بود. تصمیم نهایی در مورد آوردن آن به ایالات متحده اعلام نشده است.



منبع