هوندا سیویک تایپ R به چهار چرخ متحرک تبدیل شد و فقط 100 هزار دلار قیمت داشت


عشق زیادی به هوندا سیویک تایپ R در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، در حالی که بسیاری از رقبای هات‌هچ (ما به شما، فولکس‌واگن گلف R نگاه می‌کنیم) سیستم چهار چرخ متحرک را ارائه می‌کنند، سیویک خوش‌دست‌ورز همچنان تمام قدرت خود را به جلو می‌فرستد. مهندسان هوندا جادوگرهای مستقیمی هستند که آن را به همان خوبی که انجام می دهد انجام می دهند، و فرسودگی FWD می تواند سرگرم کننده باشد. اما ما می دانیم که مردم مشتاق هستند یک سیویک تمام پنجه را در اطراف یک پیست بچرخانند.

دوین نیملا در یوتیوب از انتظار خسته شد. ویدیوی ارائه شده در اینجا تلفیقی 25 دقیقه ای از پروژه عظیم سیویک نوع R 2021 است که خودرو را به AWD تبدیل می کند. و وقتی می گوییم عظیم، این اغراق نیست. با بررسی کانال یوتیوب، کمتر از 65 ویدیو به ساخت اختصاص داده شده است. این شامل ده‌ها کلیپ اضافی که ماشین را در حال عمل، خارج از عمل، اطلاعات پس‌زمینه، ساخت موتور، ساخت گیربکس و سایر نکات مرتبط نشان می‌دهد که این پروژه را حتی چشمگیرتر می‌کند، نمی‌شود.

AWD هوندا سیویک نوع R ساخت
AWD هوندا سیویک نوع R ساخت
AWD هوندا سیویک نوع R ساخت

صحبت از ساخت موتورها شد، این فقط یک موتور چهار چرخ متحرک Type R نیست. 800 اسب بخار نوع R، با حسن نیت از تعویض موتور K24 که ساخته شد، سپس پس از خرابی چرخ دنده زمان بندی که انتهای بالایی را از بین برد، بازسازی شد. با این حال، با در نظر گرفتن تمام ساخت سفارشی که در تبدیل تمام چرخ متحرک انجام شد، این یک راه حل آسان است. یک هوندا CR-V به عنوان وسیله نقلیه اهداکننده عمل کرد و زیرفریم جلویی و دیفرانسیل خود را برای این عمل رها کرد. پس از برش و جوشکاری زیاد، AWD Civic جان گرفت.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد.

این در واقع است سوم زندگی برای سیویک سیاه اولین زندگی آن در یک برخورد ناشناخته به پایان رسید که آن را به خوبی و واقعاً شکست داد. دیوین این خودرو را خریداری کرد و آن را به‌عنوان یک تیپ R “معمولی” بازسازی کرد، به این معنی که در حالی که هنوز لاستیک‌های جلو را می‌چرخانید، دیوانه‌وار تنظیم شده بود. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، فلز خرد شده و ریل های قاب پیچ خورده نیاز به ترمیم داشتند و این هرگز کار آسانی نیست.

ما چیزی جز احترام به این ساخت نداریم. در مورد تنها چیزی که در این مرحله باقی مانده است تعویض LS است. اولین موتور V8 AWD Civic Type R در جهان؟ آره حلقه خیلی خوبی داره



منبع