این برای عملکرد چه معنایی دارد؟ متأسفانه، این چیزی است که هوندا هنوز نمیخواهد در مورد آن صحبت کند، اگرچه میدانیم که Type R جدید رکورد تولید دیفرانسیل جلو را در سوزوکا دارد. یک دور را در 2 دقیقه و 23.1 ثانیه چرخاند و زمان سیویک تایپ R را که 2 دقیقه و 23.9 ثانیه بود شکست داد. مانند ارتقاء قدرت، زیاد به نظر نمی رسد. اما کاهش نزدیک به یک ثانیه از یک دور در سوزوکا به بیش از 9 اسب بخار اضافی نیاز دارد.
هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 دارای 315 اسب بخار قدرت و 310 پوند فوت گشتاور است.
برای ثبت، این افزایش 9 اسب بخار و 15 پوند فوت نسبت به نسل قبلی Type R و موتور K20C1 آن است که تا حد زیادی در مدل جدید بدون تغییر است. این یک جهش بزرگ نیست، اما هوندا بر تیونینگ انجام شده برای خیابانی تر کردن خودرو تاکید می کند. حداکثر گشتاور بالاتر در دورهای نسبتا کم 2600 دور در دقیقه تا 4000 دور در دسترس است. توربوشارژر به روز شده دارای پره های توربین بهینه شده است که فشار بیشتری را با برد وسیع تر و کارایی بیشتر ایجاد می کند. آسیاب تقویتشده از طریق یک اگزوز مستقیم بازدم میکند، که دارای یک سوپاپ فعال است که اجازه میدهد گاز (و نویز) بیشتری از سیستم خارج شود.
در این مرحله، ما دوست داریم به شما بگوییم که تایپ R جدید چقدر وزن دارد، زیرا این یک مشخصات حیاتی برای خودروهای عملکردی است. متأسفانه همین است همچنین هنوز برای هوندا راز دولتی است. نسل قبلی Type R در تریم نسخه محدود کمتر از 3100 پوند وزن داشت، نسخه ای که رکورد سوزوکا را در اختیار داشت. اطلاعاتی که اخیراً درز کرده است ادعا می کند که R جدید 3153 پوند وزن دارد، اما نشت 326 اسب بخار قدرت دارد. این امکان وجود دارد که این آمار برای خودروهای بازار ژاپن باشد، اما ما گمان میکنیم که وزن رسمی در این محدوده بین 3100 تا 3200 پوند باشد.


البته هات هاچ در ماه ژوئیه اولین ظاهر بصری خود را داشت و ظاهری بالغ و داخلی زیبا را به نمایش گذاشت. قرمز و مشکی تنها ترکیب رنگ کابین خلبان است و همه سیویک تایپ R دنده ها را با گیربکس شش سرعته دستی تعویض می کنند. درایورها حالت درایو R+ و همچنین حالت فردی را دارند که میتوان آن را سفارشی کرد، و دیتالاگر پیشرفته هوندا LogR معیارهای عملکرد را در زمان واقعی نظارت و ذخیره میکند. پنج رنگ از جمله سفید قهرمانی، قرمز رالی، مروارید مشکی کریستالی، مروارید خاکستری سونیک و آبی تقویتی در دسترس هستند.
قیمت گذاری اطلاعات دیگری است که هوندا هنوز آماده افشای آن نیست. این به عرضه رسمی Type R که برای اواخر پاییز امسال برنامه ریزی شده است، نزدیک تر می شود.
هوندا به ما می گوید تایپ R جدید کمی طولانی تر و عریض تر از مدل قبلی خود است. فاصله بین دو محور آن 1.4 اینچ بیشتر است و مسیر در جلو یک اینچ کامل تر است. در پشت آن 0.75 اینچ پهن تر است و سیستم تعلیق کاملاً در مقایسه با مدل قدیمی تر تنظیم شده است. این خودرو از لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت 4S استفاده میکند، ارتقای قابل توجهی از کانتیننتالهایی که قبلاً در کارخانه میپوشید. و اگرچه قطر چرخ ها به 19 اینچ می رسد، لاستیک ها در جلو کمی پهن تر هستند.
همانطور که قول داده بود، هوندا در حال ارائه اطلاعات بیشتر در مورد سیویک تایپ R 2023 است. ما هنوز تمام جعبه های داده را پر نکرده ایم، اما حداقل می توانیم تایید کنیم که Type R جدید واقعاً قوی ترین موجود در کارخانه است. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ آن 315 اسب بخار (235 کیلووات) قدرت و 310 پوند فوت (420 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.
39 عکس ها