هنوز مشخصات فنی بسیار زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم، و می توانیم در مورد اطلاعات ضروری قیمت نیز همین را بگوییم. هوندا در ماههای آینده این معما را برطرف خواهد کرد زیرا سیویک Type R 2023 در پاییز امسال در ایالات متحده به فروش میرسد.
کو یاماموتو در پاسخ به این سوال که آیا CTR تمام چرخ متحرک در کارتها وجود دارد یا خیر، گفت که قطعاً در دستور کار نیست. اگرچه از نظر فنی این امکان وجود دارد زیرا خودرو پلت فرم خود را با CR-V مشترک است، مشاور فنی مزایایی را نمی بیند: “حتی لزوما سریعتر نیست، اما سنگین تر است.”
در اخبار مرتبط، ویدیوی جدید (پیوست زیر) با رقیب VW Golf GTI Clubsport ظاهر شده است و نمونه اولیه پیش تولید را با رنگ قرمز رالی نشان می دهد. این یکی از پنج رنگ خارجی موجود است، به همراه سفید قهرمانی تاریخی، مروارید سیاه کریستالی، آبی تقویت کننده و مروارید خاکستری صوتی.
هوندا هفته گذشته سیویک تایپ R جدید را با فرمول هات هاچ آزمایش شده با ترکیب موتور بنزینی توربوشارژ با گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل جلو رونمایی کرد. بنابراین به شایعاتی که ادعا می کردند مدل FL5 هیبریدی می شود و حتی از AWD استفاده می کند پایان داد. با این حال، ممکن است در این گزارش ها حقیقتی وجود داشته باشد، حداقل زمانی که به پیشرانه الکتریکی می رسد.
ما نمیتوانیم یک پیشرانه الکتریکی خالص بر روی این پلت فرم ایجاد کنیم، اما تصور میکنم که میتواند تا سطح خاصی از پلاگین هیبریدی را به خود اختصاص دهد. برقیسازی تنها یک اقدام فنی دیگر است، مانند VTEC یا توربو یا تعلیق چند پیوندی.”
صحبت کردن با اتوموبیلکو یاماموتو، مشاور فنی هوندا موتور اروپا گفت که پلت فرم سیویک تایپ R می تواند از برق رسانی پشتیبانی کند. در حالی که او امکان CTR کاملاً الکتریکی بر اساس پلت فرم فعلی را رد کرد، در را برای یک راه اندازی هیبریدی در پایین تر از خط کمی باز گذاشت:
اینتل اخیراً نشان می دهد که موتور 2.0 لیتری بنزینی 10 اسب بخار قدرت و 15 پوند فوت (20 نیوتن متر) بیشتر از قبل تولید می کند در حالی که بال فیبر کربن اختیاری 1 کیلوگرم (2.2 پوند) را در Civic Type R با مشخصات JDM کاهش می دهد. احتمالا شنیده شده است که هوندا با استفاده از مجموعه ای 19 اینچی که در 265/30 Michelin Pilot Sport 4S پیچیده شده است، چرخ های کوچکتر اما با لاستیک های پهن تر نصب می کند.