هوندا به خاطر خودروهای کوچکش معروف است. اما هیچ چیز کوچکی در مورد آخرین کانسپت این شرکت وجود ندارد. این یک کامیون نیمهکامیونی است که با سلولهای سوختی هیدروژنی تزریق میشود و به سادگی آن را کانسپت کامیون سوختی هیدروژنی کلاس 8 مینامند. هوندا آن را همراه با سایر خودروهای پیل سوختی در نمایشگاه حمل و نقل پیشرفته پیشرفته در لاس وگاس در 20 می به نمایش خواهد گذاشت.
این کامیون یک نمایشگر کاملاً کاربردی است که برای نمایش فناوری هیدروژن فعلی هوندا طراحی شده است. سه سیستم پیل سوختی را حمل می کند که هر کدام قادر به تولید 80 کیلووات است. این 240 کیلووات انرژی ترکیبی است که تعداد نامعلومی موتور الکتریکی را تامین می کند. هوندا می گوید حداکثر سرعت این کامیون 70 مایل در ساعت است و می تواند 400 مایل را قبل از سوخت گیری طی کند. شایان ذکر است که این محدوده برای کامیون/تریلر کاملاً بارگیری شده با وزن 82000 پوند اعمال می شود.
در حالی که کامیون یک مفهوم است، سلول های سوختی اینطور نیستند. آنها اقلام جدید تولید انبوهی هستند که در حال حاضر در کارخانه مشترک هوندا و جنرال موتورز در میشیگان ساخته می شوند. با این کامیون، هوندا امیدوار است بتواند منافع شرکای بالقوه را برای کمک به دنبال کردن آینده ای با سوخت هیدروژن جلب کند.
رایان هارتی، دستیار معاون توسعه پایدار و توسعه کسب و کار هوندا، گفت: «وسایل نقلیه تجاری، از جمله کامیونهای کلاس 8، که در آن سلولهای سوختی بهترین جایگزین با آلایندگی صفر را برای کاربردهای دیزلی موجود ارائه میدهند، بخش کلیدی استراتژی تجاری هیدروژنی هوندا هستند. هوندا فعالانه به دنبال همکاری های تجاری و مشتریان برای کمک به ارائه این راه حل های پیل سوختی هیدروژنی به بازار اینجا در آمریکای شمالی است.
هوندا مالکیت این کانسپت را با اجزای داخلی پیل سوختی خود در اختیار می گیرد، اما این کامیون در واقع یک پیتربیلت است. از نظر ما، این دستگاه شبیه یک 579EV به نظر می رسد – یک دکل برقی باتری با یک جفت محور الکترونیکی و برد 150 مایل. هوندا در اعلامیه خود هیچ اشاره ای به Peterbilt نکرده است و تصاویر نشان می دهد که نشان های Peterbilt از مفهوم حذف شده است. مشخص نیست که آیا توسعه مشترکی بین این دو برند وجود دارد یا خیر. ما برای شفاف سازی با هوندا تماس گرفتیم و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر، به روز رسانی را ارائه خواهیم کرد.