هوندا یک سیویک سی هاچ بک ساخته است اما شما نمی توانید آن را بخرید


سیویک Si تنها در طعم سدان در ایالات متحده عرضه می شود، جایی که در کنار هاچ بک Type R به فروش می رسد. اگر هوندا بخواهد این دو را با عرضه یک کامپکت اسپرت با موتور اولی و سبک بدنه دومی ترکیب کند، چه؟ سیویک RS معرفی شده در سالن خودرو توکیو 2024 به نظر می رسد همان خودرو باشد که با جعبه دنده شش سرعته دستی کامل شده است.

اگرچه این خودرو رسماً یک نمونه اولیه نامیده می شود، اما هوندا قصد دارد این خودرو را اواخر امسال در سرزمین خورشید طلوع به تولید برساند. دریچه اسپرت سیاه‌شده دارای نشان‌های متضاد “RS” و نوک اگزوز دوگانه است. شاید بتوانیم آن را به عنوان یک Acura Integra Type S ارزان قیمت در نظر بگیریم؟ شایان ذکر است که سیویک RS در حال حاضر در بازارهای دیگری وجود دارد که در سطح بالایی از تریم است، اما به نظر می‌رسد نسخه جدید JDM یک مدل اسپورت‌تر است که احتمالاً زیر تیپ R قرار دارد.

هوندا نمی‌گوید کدام موتور سیویک RS را تامین می‌کند، اما اشاره می‌کند که این دریچه «تصحیح‌های بیشتری برای لذت رانندگی دارد». مشخص نیست که آیا این بیانیه به آنچه در زیر کاپوت و/یا شاسی، ترمزها و غیره است اشاره دارد یا خیر. آسیاب توربوشارژ 1.5 لیتری احتمالاً در قلب این خودرو قرار دارد، امیدواریم با خروجی Si-matching 200 اسب بخار.

بدترین سناریو، سیویک RS هاچ بک سیویک اسپرت 2024 ژاپن با 158 اسب بخار قدرت است، اگرچه ظاهر خودرو نشان می دهد که پیتزای بیشتری دارد. شاید این معادل JDM سیویک اسپورت تورینگ مخصوص ایالات متحده با 180 اسب بخار قدرت باشد، که فکر می کنیم هنوز برای کسب آن نشان RS کافی نیست. در هر صورت، گنجاندن یک جعبه دنده شش سرعته دستی برای کسانی که تمایلی به CVT ندارند جذاب خواهد بود.

علاقه مندان ژاپنی مطمئناً از اضافه شدن پدال کلاچ خوششان می آید زیرا سیویک معمولی تنها با گیربکس متغیر پیوسته در آنجا عرضه می شود.



منبع