هوندا CR-V هیدروژن 2025 به قهوه ساز شما نیرو می دهد


هوندا نیز مانند تویوتا و بی‌ام‌و بر این باور است که هیدروژن جایگاهی در صنعت خودرو دارد. این شرکت در حال کار با جنرال موتورز بر روی یک سیستم سلول سوختی نسل بعدی است که به یک FCEV آینده مبتنی بر CR-V تبدیل خواهد شد. این کراس اوور در یک ویدیوی جدید، امسال به عنوان جایگزینی غیرمستقیم برای سدان کلاریتی که در سال 2021 بازنشسته شد، عرضه می‌شود.

هوندا این بار کارها را متفاوت انجام می دهد زیرا مدل جدید پیل سوختی را با بسته باتری ترکیب می کند. این تبلیغ مزایای شارژ دو طرفه را نشان می دهد زیرا مالک قهوه ساز خود را در مکانی دور با استفاده از آب باتری نیرو می دهد. بعداً در این ویدیو، می‌توانیم او را ببینیم که به یک ایستگاه سوخت‌رسانی هیدروژن می‌رود تا جفت مخزن H2 را که در عقب نصب شده‌اند پر کند.

چندین خودروی برقی با باتری با این عملکرد به فروش می رسد که نمونه های قابل توجه آن هیوندای آیونیک 5 / کیا EV6 / جنسیس GV60، نیسان لیف، فورد F-150 لایتنینگ و چند مدل فولکس واگن از ID است. به صف شدن. میتسوبیشی اوتلندر PHEV این قابلیت را نیز دارد.

پرتاب کردن یک بسته باتری در ترکیب باید به مهار اضطراب برد کمک کند، به ویژه از آنجایی که زیرساخت سوخت هیدروژن چیزهای زیادی را باقی می گذارد. هوندا هنوز مایل نیست به جزئیات بپردازد، اما ما می دانیم که CR-V FCEV قرار است در مرکز تولید عملکرد (PMC) در اوهایو ساخته شود. بله، این همان جایی بود که آکورا NSX از خط مونتاژ خارج می شد تا اینکه تولید این ابرخودروی هیبریدی در نوامبر 2022 متوقف شد. حتی نسخه با مشخصات JDM از سایت PMC وارد خواهد شد.

انتشار این ویدئو تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که شل اعلام کرد قصد دارد هر هفت ایستگاه هیدروژن در کالیفرنیا را به طور دائم تعطیل کند. دلیل اینکه ما این موضوع را مطرح می‌کنیم این است که سلول سوختی Clarity قدیمی فقط در ایالت گلدن برای اجاره در دسترس بود.

نمونه اولیه نشان داده شده در این ویدیو با پوشش آبی به نظر می رسد نسخه ایالات متحده باشد با توجه به نشانگرهای جانبی نارنجی اجباری. در مقایسه با یک CR-V معمولی، این مدل دارای چراغ‌های عقب شفاف و یک درگاه شارژ در گلگیر جلویی سمت راننده برای شارژ مجدد باتری یا برق رسانی به لوازم خانگی یا سایر دستگاه‌ها است. مشخص نیست که آیا هوندا نام CR-V را حفظ می کند یا قصد دارد از چیز دیگری استفاده کند.

هوندا گفته است که ساخت سیستم پیل سوختی دو سوم هزینه کمتری خواهد داشت و دو برابر دوام خواهد داشت. وقتی CR-V FCEV در اواخر سال جاری وارد بازار می شود، قرار است به تنها وسیله نقلیه مسافربری الکتریکی سلول سوختی ساخته شده در آمریکا تبدیل شود.

تویوتا میرای ساخت ژاپن را دارد – که اعتراف می کند موفقیت آمیز نبوده – و هیوندای قول داده است که نسل بعدی نکسو کره ای خود را در یک بخش نادر رقابت کند. در سال 2025 راه اندازی شود.



منبع