هیوندای آیونیک 5 مدل 2025 بالاخره تریم آفرود و NACS را دریافت کرد


  • هیوندای شاسی بلند الکتریکی جعبه ای خود، Ioniq 5 را برای سال 2025 به روز کرده است.
  • یک تریم جدید آماده آفرود به نام XRT وجود دارد که به طراحی منحصربفرد و یک سیستم تعلیق کوچک مجهز شده است.
  • Ioniq 5 اکنون به صورت استاندارد با درگاه شارژ NACS تسلا عرضه می‌شود و به مالکان این امکان را می‌دهد تا به سوپرشارژرها در سراسر کشور دسترسی داشته باشند.

هیوندای آیونیک 5 یکی از بهترین خودروهای برقی موجود در حال حاضر است. با ظاهر خوب، برد سالم، و تجربه رانندگی نرم، چیز بیشتری نمی توانید از یک راننده روزانه مقرون به صرفه بخواهید. اکنون با شارژ استاندارد NACS و تریم جدید XRT آماده آفرود، حتی بهتر شده است.

XRT دومین تریم تخصصی است که به خط تولید Ioniq 5 می‌پیوندد، پس از عملکرد بالا Ioniq 5 N. هیوندای به این خودرو سیستم تعلیق 0.9 اینچی، تنظیم سیستم تعلیق منحصربه‌فرد و چرخ‌های 18 اینچی پیچیده شده در لاستیک‌های سراسری را به این خودرو داده است. هیچ صحبتی در مورد حفاظت اضافی زیر بدنه وجود ندارد، اگرچه با توجه به باتری نصب شده روی زمین، احتمالاً محافظ خودروی استاندارد برای هر مسافرت سبکی که صاحبان ممکن است انجام دهند کافی باشد.

63203-2025IONIQ5XRT

هیوندای

63206-2025IONIQ5XRT

هیوندای

در بیرون، سپرهای جلو و عقب منحصربه‌فردی را خواهید دید که با روکش «استتار دیجیتال» پوشانده شده‌اند. XRT دو گزینه رنگ منحصر به فرد دارد: Ultimate Red و Cosmic Blue Pearl. همچنین یک جفت قلاب بکسل با رنگ قرمز در جلو وجود دارد که هیوندای می گوید می تواند تا 5834 پوند وزن را در یک خرج کردن بکشد. این شرکت همچنین زوایای رویکرد و خروج را به ترتیب 19.8 درجه و 30.0 درجه منتشر کرد. این 2.3 درجه و 4.6 درجه بهتر از خودروی استاندارد است. از دیگر تغییرات می توان به نشان های خاص، درپوش های مشکی آینه، تشک های کف در هر شرایط آب و هوایی و روکش متفاوت صندلی ها اشاره کرد.

بقیه Ioniq 5 نیز به‌روزرسانی‌های بزرگی ارائه شده است. دو اندازه باتری افزایش یافته است، با بسته برد استاندارد تا 63 کیلووات ساعت از 58 کیلووات ساعت. باتری دوربرد از 77.4 به 84 کیلووات ساعت رسیده است. تخمین محدوده را می توان در زیر مشاهده کرد:

برش بزنید نوع درایو برد فعلی (مایل) محدوده جدید (هدف شده)
محدود AWD 260 250+ تا 280+ بسته به تریم / چرخ و اندازه لاستیک
SE / SEL AWD 260 250+ تا 280+ بسته به تریم / چرخ و اندازه لاستیک
XRT AWD N/A 250+ تا 280+ بسته به تریم / چرخ و اندازه لاستیک
SE / SEL / محدود RWD 303 310+
محدوده استاندارد SE RWD 220 240+

مدل XRT دارای باتری بزرگتر و AWD دو موتوره به صورت استاندارد است که با توجه به آرزوهای خارج از جاده آن منطقی است. هیوندای برای هیچ تریم جدید Ioniq به قدرت اشاره ای نکرده است، اما با توجه به آخرین تریم دو موتوره که 320 اسب بخار قدرت و 446 پوند فوت گشتاور تولید کرده است، اگر جهش بزرگی در رانش وجود نداشته باشد، مشکلی نداریم.

بزرگترین تغییر بعدی در محدوده Ioniq 5 یک پورت شارژ جدید به سبک NACS است، مانند آنچه در تسلا پیدا می کنید. این پورت به معنای دسترسی به تمام 17000+ ایستگاه سوپرشارژر تسلا است که عملاً میزان شارژرهای سریع DC در دسترس دارندگان Ioniq 5 را دو برابر می‌کند. هیوندای می‌گوید برای هر خودرویی یک آداپتور CCS نیز خواهد داشت، بنابراین در صورت عدم تطابق دوشاخه با خودروی شما، نگران از دست دادن شارژر نباشید.

63277-2025IONIQ5

هیوندای

63263-2025IONIQ5Limited

هیوندای

63226-2025IONIQ5Limited

هیوندای

هیوندای تغییرات دیگری را در خط تولید Ioniq 5 برای سال 2025 اعمال کرده است. سپرهای جدید، اسپویلر جدید، چرخ های آیرودینامیکی کارآمدتر و سه رنگ جدید مات وجود دارد. در داخل می‌توانید طرح‌بندی جدید کنترل آب و هوا، درگاه‌های USB-C، کنترل‌های فیزیکی گرمکن صندلی، و اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم را پیدا کنید.

هنوز قیمت گذاری برای Ioniq 5 2025 منتشر نشده است، اما هیوندای می گوید که پس از فروش واجد شرایط دریافت 3750 دلار اعتبار مالیاتی خواهد بود، زیرا این اولین خودرویی خواهد بود که در گروه هیوندای موتور متاپلانت آمریکا (HMGMA) تولید می شود. ) تاسیسات در گرجستان.

همچنین هیچ اشاره ای به بازگشت Ioniq 5 N برای سال 2025 نشده است، اگرچه هیچ نشانه ای وجود ندارد که قرار است یک سال خاص باشد. ما مطمئن هستیم که حداقل برای چند سال مدل دیگر بازخواهد گشت.



منبع