هیوندای آیونیک 5 N در مقابل.  مرسدس AMG GT: حتی نزدیک نیست
انتشار: مرداد 06، 1403
بروزرسانی: 26 اسفند 1403
تعداد بازدید: 3

هیوندای آیونیک 5 N در مقابل. مرسدس AMG GT: حتی نزدیک نیست


هیوندای آیونیک 5 N نشان داده است که یک مسابقه درگ قدرتمند است. این کراس اوور کوچک برقی اخیراً چندین شاسی بلند پرقدرت از جمله یک لامبورگینی اوروس و یک مرسدس AMG G63 با تیونینگ برابوس را شرمنده کرد. اکنون خشم خود را بر روی حریف مناسب تری یعنی مرسدس-AMG GT منتشر کرده است.

این کوپه دارای موتور 4.0 لیتری V-8 توربوشارژ دوقلو AMG در زیر کاپوت است که 585 اسب بخار قدرت و 590 پوند فوت گشتاور را به هر چهار چرخ می رساند. هیوندای دارای دو موتور الکتریکی است که به آن به صورت چهارچرخ محرک می پردازد و در مجموع 650 اسب بخار قدرت و 545 پوند فوت پیچش تولید می کنند. AMG یک مزیت وزنی دارد و وزن آن حدود 298 پوند کمتر از کراس اوور الکتریکی است.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=5LzkHvo43HU[/embed]

هیوندای یک حمل ونقل خانوادگی سریع است. این کوپه را در اولین دویدن از خط شکست داد و از خط پایان جلوتر ماند. GT در مسابقه دوم شروع بسیار بهتری داشت و جلوتر از 5 N پرتاب شد، اما EV در AMG چرخید و آن را با سپر تا خط پایان شکست داد. هر دو خودرو مسابقه یک چهارم مایل را در 11.4 ثانیه به پایان رساندند که برای یک کراس اوور خانوادگی برقی 66000 دلاری که می تواند تعویض دنده های جعلی و صداهای اگزوز مربوطه را ایجاد کند، قابل توجه است.

Ioniq همچنین دارای چند ترفند نرم افزاری است که در طول مسابقات رولینگ به کار گرفته شد. تعویض دنده های تقلبی EV کمکی به AMG نکردند و با اختلاف زیادی شکست خوردند. با این حال، یک تغییر تنظیمات ساده و فشار دادن دکمه تقویت در Ioniq باعث شد که مسابقه دوم مسابقه کاملا متفاوتی داشته باشد و هیوندای مرسدس بنز را پشت سر بگذارد.

ما در دوران وحشی زندگی می کنیم که کراس اوورهای هیوندای با قیمت مناسب از خودروهای اسپرت شش رقمی در مسیر مستقیم بهتر عمل می کنند، اما این مزیت بزرگی است که خودروهای برقی با باتری ارائه می دهند. آنها اسب بخار را دموکراتیک می کنند و به نظر می رسد که 5 N فقط آغاز عصر جدیدی از خودروهای پرفورمنس است که می تواند سلسله مراتب خودرو را که بر اساس قدرت احتراق ساخته شده است، تغییر دهد.



منبع