هیوندای با برند پرفورمنس N خود نامی برای خود دست و پا کرده است. Elantra N نسبت به قیمتش بسیار خوب است و سپر عقب خودروهایی مانند هوندا سیویک تایپ R را که قدرتمندتر و در عین حال گرانتر است، شکست میدهد. Elantra N یک پیشنهاد شگفتانگیز با قدرت کافی برای نگرانی مالکان Type R است.
هیوندای دارای یک توربو 2.0 لیتری چهار سیلندر است که 276 اسب بخار قدرت و 289 پوند فوت گشتاور تولید می کند و چرخ های جلو را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی مانند سیویک تامین می کند. با این حال، سیویک با وجود اینکه از یک توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر نیز استفاده می کند، یک مزیت دارد. این موتور کمی قدرت بیشتری تولید می کند و 315 اسب بخار قدرت و 310 پوند فوت گشتاور تولید می کند.
که در ماشین های ادموندز جدیدترین مسابقه درگ دوربرگردان، النترا در اولین مسابقه جلوتر از هوندا از خط خارج شد. سیویک در پایان خط یک چهارم مایل به عقب افتاد و سپس به دور شدن ادامه داد. بار دوم هم همین نتیجه بود – النترا کالایی برای ادامه دادن به محض اینکه هر دو خودرو راه افتادند را نداشت. قدرت اضافی Type R برتری آشکاری نسبت به N داشت و نتایج آن را ثابت کرد.
با هر معیاری، سیویک کمی بهتر از النترا بود. هوندا به سرعت 60 مایل در ساعت در 5.7 ثانیه در مقابل 5.9 رسید و یک چهارم مایل را 0.3 ثانیه سریعتر از هیوندای طی کرد—14.0 ثانیه با سرعت 105.0 مایل در ساعت در مقایسه با 14.3 در 101.5 مایل در ساعت.
سیویک نیز در پیچ از النترا پیشی گرفت و 1.34 گرم را در پیچ کشید. هیوندای 1.31 کشید. این مزیت های کوچک باعث شد تا Type R مسابقه U-drag ادموند را در 37.8 ثانیه با سرعت 118.8 مایل در ساعت کامل کند. النترا N این کار را در 38.6 ثانیه با سرعت 114.8 مایل در ساعت انجام داد.
آیا قدرت و عملکرد اضافی هوندا ارزش قیمت بالاتری دارد؟