اتومبیلهای مسابقهای میتوانند به عنوان یک بستر آزمایشی برای فناوریهایی عمل کنند که در نهایت به وسایل نقلیهای که ما میخریم، مانند چراغهای تعویض فرمان، ختم میشوند. آنها ایده جدیدی نیستند، اما هیوندای فکر می کند راهی برای ساده سازی روند مونتاژ و ارائه این ویژگی به خودروهای بیشتری پیدا کرده است.
این خودروساز در 13 ژوئن یک حق اختراع را به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرد که فرآیند مونتاژ چراغهای تعویض دنده روی فرمان را محدود میکرد. طبق بایگانی، این چرخ دارای یک بریدگی در بالای چرخ برای چراغ ها و یک شیار در داخل سازه برای سیم کشی است، صرف نظر از اینکه آنها را داشته باشد.
این به هیوندای اجازه می دهد تا هزینه تولید چرخ را کاهش دهد و آن را به راحتی در چندین مدل در دسترس قرار دهد. ساختار جدید به خودروساز این امکان را میدهد تا قطعات مختلف پلاگین و بازی را اضافه کند.
چراغهای تعویض دنده در خودروها مفهوم جدیدی نیست، فراری، مک لارن و بیامو این فناوری را در فرمان و داشبورد ادغام کردهاند. با این حال، این یک ویژگی رایج در مدلهای معمولی نیست، که اگر پتنت هیوندای واقعاً فرآیند تولید را ساده کند، میتواند تغییر کند.
ما نمی دانیم که چرخ حتی شاهد تولید خواهد بود یا خیر، اما زیربرند جدید عملکرد ماگما هیوندای می تواند از چنین چیزی بهره مند شود. این به مصرف کنندگان می گوید که این شرکت در مورد ارائه عملکرد خود جدی است، حتی اگر کمی از تکنولوژی مسابقه ای باشد. دیدن آن در خودروهای سرگرم کننده هیوندای، حتی اگر با BMW M و مرسدس AMG رقابت نکنند، ضرری ندارد.