هیوندای فکر می کند که هیبریدی ها می توانند خودروهای سرگرم کننده را با موتورهای بنزینی نجات دهند
انتشار: اسفند 16، 1402
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404

هیوندای فکر می کند که هیبریدی ها می توانند خودروهای سرگرم کننده را با موتورهای بنزینی نجات دهند


در میان مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای و مالیات های بالاتر بر خودروهای با موتورهای با حجم بالا، آینده برای خودروهای عملکردی با موتورهای احتراقی خوب به نظر نمی رسد. هیوندای به تازگی i20 N و i30 N را در اروپا کشت، جایی که خودروسازان با سخت ترین قوانین جهان روبرو هستند. با این حال، همه امیدها برای یک ماشین سرگرم کننده با موتور احتراق داخلی از بین نمی رود.

صحبت با مجله استرالیایی راندنمشاور فنی اجرایی فعلی هیوندای و رئیس سابق تحقیق و توسعه گفت که یک پیشرانه هیبریدی فرصتی است که ارزش کاوش را دارد. آلبرت بیرمن - که یکی از نیروهای محرک ایجاد بخش N بود - تأیید کرد که تنظیمات هیبریدی قوی تری در حال توسعه هستند. نه فقط برای برند هیوندای، بلکه برای مارک جنسیس لوکس. برای یادآوری، گروه موتور هیوندای نیز حدود یک سوم کیا را در اختیار دارد.

بیرمن گفت Elantra N (با نام مستعار i30 Sedan N) "می تواند یک گزینه باشد - از نظر فنی در آنجا وجود دارد." او از تایید اینکه آیا این سدان پرفورمنس الکتریکی خواهد شد خودداری کرد، اما اذعان کرد که از نظر فنی امکان پذیر است. بیایید به خاطر داشته باشیم که هیوندای قبلاً یک مدل نسل بعدی با موتور بنزینی را تأیید کرده است و نشان می دهد که حتی ممکن است ICE بزرگتری داشته باشد. واحد 2.5 لیتری توربوشارژر نسبت به موتور 2.0 لیتری موجود دست انداز خوبی خواهد بود.

النترا N در شکل فعلی خود 276 اسب بخار قدرت دارد در حالی که موتور بزرگتر در سوناتا N Line 290 اسب بخار و در جنسیس G70 300 اسب بخار قدرت دارد. البته افزودن یک موتور الکتریکی باعث افزایش بیشتر خروجی می شود. در صورت تایید، ممکن است این تنها خودروی هیبریدی N هیوندای نباشد، زیرا بیرمن می گوید که او در حال تلاش برای متقاعد کردن بالادست ها به چراغ سبز یک N کوچک تر الکتریکی است. با این حال، این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود است.

هیوندای در حال حاضر به آینده نگاه می کند و به تازگی کراس اوور Ioniq 5 N تمام الکتریکی را روانه بازار کرده است. همچنین گزارش هایی از یک سدان Ioniq 6 N وجود دارد که به طور بالقوه با قدرت بیشتری نیز همراه است. بیرمن توضیح داد که خودروساز کره ای می خواهد همه پایه ها را با توجه به سلیقه های مختلف و در عین حال رعایت مقررات در حال تغییر پوشش دهد. رئیس سابق BMW M استدلال کرد که یک پیشرانه هیبریدی شکاف بین خودروهای پرفورمنس با خودروهای موتور احتراقی خالص و خودروهای برقی کامل را پر خواهد کرد.

تویوتا ایده دیگری درباره نحوه نجات خودروهای اسپرت با موتورهای احتراقی دارد. این در حال بازی با این ایده است که ICE به جای بنزین با هیدروژن کار کند. برای این منظور، قبلاً نمونه های اولیه از هات هچ های GR Yaris و GR Corolla را در پیست ساخته و آزمایش کرده است.

در همین یادداشت، شرکت اتریشی AVL Racetech یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ را مهندسی کرده است که با هیدروژن کار می کند. این موتور 405 اسب بخار قدرت و 375 پوند فوت (508 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

پورشه رویکرد متفاوتی دارد زیرا معتقد است سوخت مصنوعی می تواند راه حل باشد. این شرکت از اواخر سال 2022 در کارخانه خود در شیلی سوخت الکترونیکی تقریباً بدون کربن تولید می کند، زمانی که با ثبت یک 911 این نقطه عطف را جشن گرفت. اگرچه پورشه بخشی از گروه فولکس واگن است، رئیس برند فولکس واگن، توماس شافر، ادعا می کند که همه این صحبت ها در مورد طولانی شدن زمان کار زندگی موتورهای احتراقی کتک زدن یک اسب مرده است. او ادعا می کند که بحث در مورد سوخت های الکترونیکی "صدای غیر ضروری" است زیرا موتورهای احتراقی نشان دهنده "فناوری قدیمی" هستند.



منبع