به نظر می رسد سال 2024 سال اتحاد در بخش خودرو باشد زیرا شرکت های بیشتری در حال پیوستن به نیروهای خود هستند. آخرین پیوند غیرمنتظره است زیرا هیوندای و جنرال موتورز می توانند در پروژه های مختلف با یکدیگر همکاری کنند. دو شرکت یادداشت تفاهمی برای بررسی امکان توسعه و تولید مشترک خودرو امضا کرده اند.
اگر این شراکت به نتیجه برسد، هیوندای و جنرال موتورز با هم روی خودروهای گازسوز و همچنین خودروهای برقی کار خواهند کرد. این همکاری می تواند شامل وسایل نقلیه مسافربری و تجاری باشد. علاوه بر این، چارچوب توافق به امکان هدایت تلاش ها به فناوری هیدروژن اشاره می کند. این شرکت ها همچنین علاقه مند به ترکیب منابع خود مانند فولاد، مواد خام باتری و غیره هستند.
پس از امضای اوراق، مذاکرات بین دو شرکت “فورا” آغاز می شود. به گفته مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز، هدف این است که “خودروهای حتی رقابتی تر را سریعتر و کارآمدتر به مشتریان تحویل دهیم.” “تخصیص منضبط سرمایه” به دو خودروساز بزرگ اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری کارآمدتر هزینه ها را کاهش دهند.
به راحتی می توان فهمید که چرا این دو شرکت می خواهند با هم متحد شوند: کاهش هزینه های توسعه و تولید و در عین حال کاهش زمان مورد نیاز برای مهندسی خودروهای جدید. صرفهجوییهای بالقوه گسترده در مقیاس، هیوندای و جنرال موتورز را قادر میسازد تا در صنعت چالشبرانگیزی که خودروسازان چینی در حال تبدیل شدن به یک تهدید واقعی هستند، به ویژه در بخش خودروهای برقی، رقابتیتر باشند.
نزدیک به یک سال پیش، جنرال موتورز و هوندا برنامههای خود را برای توسعه مشترک خودروهای برقی ارزانتر کنار گذاشتند. برنامه اولیه عرضه اولین مدل ها در سال 2027 بود. این دیگر اتفاق نمی افتد. شاید هیوندای بتواند خلأ باقی مانده پس از خروج هوندا را پر کند، اما هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم.
هوندا و نیسان در اواسط ماه مارس توافق کردند که در مورد همکاری مشترک بر روی خودروهای برقی، نرمافزار و «محصولات تکمیلی» مذاکره کنند. در آغاز ماه اوت، میتسوبیشی تایید کرد که به اتحاد تازه تاسیس خواهد پیوست. در جاهای دیگر، تویوتا، مزدا و سوبارو چند ماه پیش کنفرانس مشترکی برگزار کردند تا تعهد بلندمدت خود را به موتورهای احتراقی اعلام کنند.
اما اگر مدیریت به درستی انجام نشود، امروزه داشتن چندین خودرو که از نظر مکانیکی به هم مرتبط هستند، لزوماً دستوری برای موفقیت نیست. فقط از گروه فولکس واگن بخواهید که ظاهراً به گفته مدیر مالی خود، «یک، شاید دو سال» فرصت دارد تا اوضاع را تغییر دهد.