هیوندای سانتافه 2024 را به دلیل مشکل سیمکشی که میتواند کیسههای هوا را بهطور تصادفی باز کند، فراخوان کرده است. همین مشکل ممکن است باعث شود کیسه های هوا به طور کلی از کار بیفتند، به این معنی که ممکن است در صورت تصادف باز نشوند. در مجموع 49719 خودرو از جمله 40144 شاسی بلند احتراقی استاندارد و 9575 مدل هیبریدی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند.
مشکل از یک دسته سیم است که ممکن است آسیب ببیند. دسته سیم اصلی که در امتداد کف قرار دارد می تواند در سمت سرنشین صندلی ردیف دوم خراب شود و به مرور زمان به مهار آسیب برساند و به طور بالقوه ایربگ بدون اطلاع قبلی فعال شود. کافی است بگوییم، باز شدن ناگهانی کیسه هوا بدون دلیل خطر ایمنی قابل توجهی را به همراه دارد. در طرف دیگر، دسته سیم آسیب دیده نیز می تواند کیسه هوا را غیرفعال کند. این هم خوب نیست.
اسناد سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) حداقل به یک مورد اشاره می کنند که کیسه هوای کناری صندلی عقب به طور غیرمنتظره ای باز شده است. تحقیقات بیشتر نشان داد که هشت مورد بینظمی در کیسه هوا به 5 فوریه 2024 بازمیگردد، اگرچه مشخص نیست که آیا همه این موارد باز شدن غیرمنتظره بوده است یا خیر. خرابی دسته سیم می تواند چراغ هشدار کیسه هوا را روی داشبورد روشن کند که نشان دهنده وجود مشکل است. هیوندای از آسیب یا تصادف ناشی از این موضوع اطلاعی ندارد.
همانطور که انتظار دارید، رفع آن ساده است. تکنسین های فروشنده هیوندای دسته سیم را بررسی کرده و آن را محکم می کنند تا مطمئن شوند که با صندلی تماس ندارد. اگر آسیبی به مهار پیدا شود، با مهاری که کمی کوتاهتر است و از صندلی دور است، جایگزین می شود. اطلاع رسانی فروشنده برای فراخوان در حال حاضر در حال انجام است. اعلان مالک خاص از 23 سپتامبر آغاز خواهد شد.
اگر آن را از دست دادید، سانتافه برای سال 2024 کاملاً جدید است. طراحی تمیز و عمودی آن با نسل های قبلی فاصله زیادی دارد، در حالی که زیر کاپوت دو گزینه پیشرانه وجود دارد. سانتافه استاندارد دارای یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که 277 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت گشتاور دارد. سانتافه هیبریدی از یک توربوشارژ 1.6 لیتری چهار دیگ و یک موتور الکتریکی تک استفاده می کند که در مجموع 231 اسب بخار و 271 پوند فوت می تواند تولید کند.