هیوندای Ioniq 5 N را با N قطعه کارایی ظاهری ساده می کند


هیوندای و لکسوس به شاسی‌بلندهای الکتریکی خود کیت‌های بدنه تهاجمی‌تری برای سالن خودرو توکیو ۲۰۲۴ این هفته در ژاپن داده‌اند.

این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.

کانسپت هیوندای NPX1

قطعات پرفورمنس M BMW را فراموش کنید. هیوندای می خواهد قطعات N عملکرد خود را به شما معرفی کند. این پیشرفت‌های اضافی در Ioniq 5 N، با نام NPX1، در سالن خودرو توکیو به نمایش گذاشته شده‌اند. در حالی که بیت های اضافی برای مدل های بنزینی N برای مدتی در دسترس بوده اند، این اولین باری است که یک N برقی آنها را دریافت می کند.

اگرچه NPX1 از نظر فنی یک کانسپت است، هیوندای قصد دارد تا اواخر امسال فروش قطعات Ioniq 5 N را آغاز کند. ویترینی از TAS با کیت بدنه جامع خود که دارای اسپلیتر کربنی در جلو و بال بزرگ عقب است، ظاهری ضعیف به نظر می رسد. همچنین دارای رکاب‌های جانبی قوی‌تر و دیفیوزر بزرگ‌تر است، در حالی که چرخ‌ها از ترکیب آلیاژ و کربن برای کاهش وزن ساخته شده‌اند.

فنرهای پایین آورنده تعلیق و لنت ترمز ارتقا یافته تغییرات بیرونی را کامل می کند. اگرچه تصاویری از فضای داخلی هنوز فاش نشده است، هیوندای اشاره می‌کند که NPX1 اسپرت صندلی‌های سطلی دارد و از آلکانترا استفاده سخاوتمندانه می‌کند.

در آینده، این خودروساز کره جنوبی قصد دارد قطعات N Performance را برای تمام خودروهای N خود توسعه دهد.

Lexus RZ 450e F Sport Performance

لکسوس ایده مشابهی برای SUV الکتریکی خود دارد، زیرا RZ مجموعه‌ای از قطعات عملکردی را نیز دریافت کرده است. برخلاف کانسپت NPX1، این مدل همانطور که هست وارد مرحله تولید می شود. نسخه ویژه بر اساس RZ450e به 100 دستگاه محدود شده است. درست مانند سوبارو WRX S4 STI Sport که در TAS به نمایش گذاشته شد، از طریق سیستم قرعه کشی فروخته خواهد شد. مشتریان ژاپنی می توانند از هم اکنون تا 19 فوریه وارد شوند و برندگان خوش شانس در 22 فوریه اعلام می شوند.

اولین خودروی الکتریکی اختصاصی لکسوس دارای کیت بدنه تهاجمی با نه یک بلکه دو بال عقب است. این خودرو در مجموع از 17 قسمت آیرودینامیکی بدنه و کیت تعلیق اسپرت تر همراه با چرخ های 21 اینچی بهره می برد. RZ450e F Sport Performance کمی بلندتر، عریض تر و بلندتر از مدل استاندارد است. این شاسی بلند پر زرق و برق با رنگ سفید مات رنگ آمیزی شده است و دارای کابینی عمدتا مشکی با لهجه های آبی و روکش های جیر است.

شما هیچ قدرت اضافی دریافت نمی کنید زیرا دارای همان تنظیمات دو موتوره با موتور جلویی با قدرت 201 اسب بخار و 195 پوند فوت (265 نیوتن متر) همراه با موتور عقب با قدرت 107 اسب بخار و 130 پوند فوت (130 پوند فوت) است. 170 نیوتن متر).

پس از مدل 2023 RZ Sport Concept، قیمت نسخه ویژه 11800000 ین (81300 دلار) است.



منبع