هیوندای NPX1 یک Ioniq 5 N آماده مسابقه خواهد بود


Ioniq 5 N یکی از معدود خودروهای الکتریکی موجود در بازار است که مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد و هیوندای قصد دارد آن را هیجان انگیزتر کند. NPX1 که اواخر این هفته در سالن خودرو توکیو 2024 معرفی می شود، نسخه ای آماده مسابقه از خودروی برقی با عملکرد بالا خواهد بود. حداقل این حسی است که ما پس از تجزیه و تحلیل این تیزرهای افشاگرانه به دست می آوریم.

با اندازه بال عقب می توان فهمید که با Ioniq 5 N معمولی فاصله دارد. ما این آزادی را گرفتیم که روشنایی و نوردهی تصاویر رسمی را تغییر دهیم تا قفل جزئیات بیشتر را باز کنیم. به نظر می رسد NPX1 یک کیت بدنه جامع با هوای وحشی با قضاوت در تقسیم کننده بزرگ جلو و دیفیوزر عقب دارد. به نظر می رسد ویدئوی پیوست شده در زیر، درپوش آینه های کربنی را همراه با تغییرات دیگری از جمله کالیپرهای ترمز آبی نشان می دهد.

اگر آشنا به نظر می رسد، دلیل خوبی برای آن وجود دارد. در جشنواره N که ماه گذشته در کره جنوبی برگزار شد، هیوندای تصاویری از یک خودروی Ioniq 5 eN1 Cup را به نمایش گذاشت. مشخص نیست که آیا ما با یک خودرو روبرو هستیم یا نه، اما آن خودرو نیز کیت بدنه‌ای داشت، از جمله. این خودرو تا 551 پوند (250 کیلوگرم) نسبت به Ioniq 5 N جاده‌ای وزن کم کرد و سیستم تعلیق قابل تنظیمی داشت که ارتفاع سواری را 2.8 اینچ (71 میلی‌متر) نسبت به مدل تولیدی کاهش می‌داد.

این خودروی مسابقه ای دارای رینگ های 18 اینچی با لاستیک های اسلیک 280/680 R18 به همراه کالیپرهای ترمز شش پیستون جلو و چهار پیستون در عقب بود. این خودرو دارای شیشه های جانبی و عقب پلی کربنات، جک هوا، رول کیج شش نقطه ای مطابق با استاندارد FIA و سوئیچ کشتن در صورت داغ شدن بیش از حد باتری بود.

به نظر می‌رسد هیوندای N می‌خواهد در مسابقات اتومبیل‌رانی Ioniq 5 N در اولین مسابقه خودروهای برقی تک‌ساخت کره جنوبی شرکت کند. انتظار می‌رود که توسعه ماه آینده به پایان برسد و خودروی eN1 Cup قرار است در اوایل ماه مه وارد پیست شود. ظاهراً رانندگان مجاز خواهند بود تا با استفاده از عملکرد N E-Shift که مانند یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و دو کلاچه عمل می کند، تغییرات دنده را شبیه سازی کنند.

در همین حال، NPX1 در 12 ژانویه در سالن خودرو توکیو خواهد شکست.



منبع