وارث کرایسلر می خواهد دوج و کرایسلر را از دست Stellantis نجات دهد


خط تولید کرایسلر مانند گذشته نیست. تنها خودروی جدید این برند یک مینی ون است که تولید سدان 300 در کنار دوج چارجر و چلنجر سال گذشته به پایان رسید. هر دو برند آمریکایی سبد سهام خود را تحت مدیریت Stellantis کاهش داده اند، که باعث شد نوه والتر پی کرایسلر، فرانک بی رودز، جونیور، پیشنهاد خرید آنها را از خودروساز فرانسوی بدهد.

رودز ویدئوی کوتاهی تهیه کرد که در آن در مورد نیاز به حفاظت از آینده کرایسلر و دوج صحبت کرد. این به شدت بر نوستالژی تکیه دارد و اولین خودروی کرایسلر در سال 1926 و مشارکت این شرکت با ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم را برجسته می کند، که دقیقاً برای هیچ سرمایه گذار بالقوه ای آینده نگر را فریاد نمی زند.

هیچ استدلالی علیه این واقعیت وجود ندارد که شرکت کرایسلر نقشی حیاتی در تاریخ و نوآوری آمریکا ایفا کرده است، اما این صنعت از زمان تأسیس کرایسلر تقریباً یک قرن پیش تا حدودی تغییر کرده است و مارک‌های کرایسلر و دوج نیز باید تکامل می‌یابند. با این حال، رودز از هدایت آنها تحت سرپرستی Stellantis راضی نیست و می ترسد که شرکت توجه مناسبی به کرایسلر نکند.

پیشنهاد رودز روشن است که دقیقاً چگونه قصد دارد یک شرکت کرایسلر جدید ایجاد کند که برندهای کرایسلر و دوج را احیا کند. او گفت Mopar Insiders او می‌خواهد تعادلی بین نوآوری و سنت ایجاد کند، مانند معرفی نسخه‌های هیبریدی از مدل‌های کلاسیک، تمرکز بر خودروهای با عملکرد بالا، و افزایش جذابیت با گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر، که چندان دور از امید مت مک آلیر برای دوج نیست. حالا که او در راس کار است.

رودز می‌خواهد مارک‌های کرایسلر، دوج، پلیموث و موپار، عملیات، امکانات و کارمندان خود را بخرد تا یک شرکت کرایسلر جدید ایجاد کند و به استلانتس این فرصت را می‌دهد تا “خروجی برازنده و سودآور” از وظایف مالکیت داشته باشد. و او امیدوار است که سرمایه گذاران بالقوه نیز می توانند ارزش احیای برندها را ببینند، اما امید و پتانسیل به تنهایی صورت حساب ها را پرداخت نمی کند.



منبع