ولوو نام مدل‌ها را به‌روزرسانی می‌کند، «شارژ مجدد» را حذف می‌کند


با گسترش خط تولید ولوو در سال‌های اخیر، این مجموعه کمی گیج‌کننده شده است. نگران نباشید، زیرا برند سوئدی راه حلی دارد. در آینده، مدل‌های هیبریدی تمام الکتریکی و پلاگین آن دیگر پسوند «شارژ مجدد» را در نام خود نخواهند داشت. شرکتی که متعلق به جیلی است، نام‌گذاری خود را ساده‌تر می‌کند تا درک آن آسان‌تر شود.

در نتیجه XC40 Recharge و C40 Recharge به ترتیب با EX40 و EC40 جایگزین شده‌اند. این خودروها به دیگر خودروهای برقی ولوو، از جمله کراس اوور کوچکتر EX30، شاسی بلند EX90 سایز کامل، و مینی ون EM90 فقط در چین می پیوندند. به طور همزمان، هیبریدهای پلاگین مانند XC60 Recharge، S60 Recharge و سایرین بسته به خروجی ترکیبی، پسوند “T6” یا “T8” را به کار می گیرند. این نام قبلاً برای مدل‌های بنزینی استفاده می‌شد، اما به‌عنوان انتقال ولوو به یک خط تولید کاملاً الکتریکی تا سال 2030 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در اخبار مرتبط، ولوو به EX40 و EC40 که به تازگی تغییر نام داده اند، کمی قدرت بیشتری می دهد. به سراغ نسخه‌های دو موتوره بروید و اکنون یک بسته نرم‌افزار عملکرد اختیاری در بازارهای منتخب وجود دارد. این قفل 34 اسب بخار در مجموع 436 اسب بخار را باز می کند. پانچ اضافی “شتاب سریعتر” را ممکن می کند، اگرچه هنوز رقم دقیقی ارائه نشده است. ما به شما یادآوری می کنیم که نسخه های معمولی موتور دوقلو کراس اوورهای الکتریکی 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. هنگام سفارش خودروی جدید یا اگر قبلاً یک 2024MY XC40 Recharge یا C40 دارید، می‌توانید صدای اضافی را دریافت کنید.

در جاهای دیگر، ولوو از خودروهای خود که هنوز موتور احتراق داخلی دارند غافل نمی شود. XC60 و XC90 موتور هیبریدی ملایم B5 بهتری دارند که تمیزتر کار می کند. کوچک‌تر از این دو شاسی‌بلند اکنون حدود چهار درصد سوخت کمتری مصرف می‌کند در حالی که انتشار CO2 به همان درصد کاهش یافته است. مدل بزرگتر به لطف چرخه احتراق موتور کارآمدتر، تقریباً دو درصد از بین می رود.

XC60 Black Edition که سال گذشته عرضه شد، باید موفقیت آمیز بوده باشد، زیرا ولوو به XC40، EX40 و C40 رفتار تیره مشابهی ارائه می دهد. نسخه Black Edition سه‌گانه منحصراً با چرخ‌های 20 اینچی مشکی براق، رنگ Onyx Black، نشان‌های براق و فضای داخلی تیره عرضه می‌شود.

ولوو ادعا می کند که چندین خودروی برقی دیگر در راه است تا اینکه تا پایان این دهه کاملاً برقی شود. این کشور با توجه به اینکه فروش وسایل نقلیه بدون آلایندگی تنها 16 درصد از کل حجم تولید را در سال 2023 به خود اختصاص داده است، راه طولانی در پیش دارد. این رکورد در سال گذشته به ثبت رسید که مجموع محموله ها به 708716 دستگاه رسید که از این تعداد 113419 خودرو برقی بودند که افزایش 70 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. 2022.



منبع