بی ام و می گوید کمتر از 134 فرآیند رنگ آمیزی برای هر خودرو وجود دارد که به 6700 دنباله کار دستی اضافی در کارگاه رنگ نیاز دارد. تقریباً هر چیزی که در رنگ سفید آلپاین رنگ آمیزی شده است از کامپوزیت های کربنی رنگ شده با دست ساخته شده است. این مواد فقط بر روی حروف روی سقف و بال عقب آشکار شده است. در مجموع 22 قطعه جداگانه نیاز به فرآیند خاصی دارند که توسط مشتق M4 دیگری استفاده نمی شود.
علاوه بر قیمت چشمگیر، یک نقطه ضعف دیگر برای 3.0 CSL وجود دارد زیرا گشتاور بسیار کمتری نسبت به M4 CSL و M4 Competition دارد. در 550 نیوتن متر (404 پوند فوت)، شما 100 نیوتن متر (74 پوند فوت) را از دست می دهید. ب ام و دلیل آن را نمی گوید، اما این تفاوت احتمالاً ناشی از استفاده از گیربکس دستی است که مهندسان را بر آن داشته تا برای اطمینان از قابلیت اطمینان گیربکس، گشتاور را کاهش دهند.
در پایان، شاسیبلند هیبریدی پلاگین XM و 3.0 CSL آنگونه که علاقهمندان به سوپراسپرت اختصاصی BMW برای 50 بخش M میخواستند نیستند.هفتم سالگرد. شاید روزی این اتفاق بیفتد زیرا جانشین واقعی M1 موتور وسط مدتهاست که به پایان رسیده است.
2023 3.0 CSL علاوه بر داشتن رنگبندی سالگرد، دارای چرخهای قفل مرکزی و جلوپنجره کلیه با طراحی مجدد زیبایی است که همه ما میتوانیم از آن استفاده کنیم. قوسهای چرخهای برآمده نیز برای نسخههای ویژه با کارکرد محدود منحصربهفرد هستند و همچنین بالههای بادی در جلو نیز منحصر به فرد هستند. در پشت، هر دو اسپویلر بال و لبه سقف، به E9 3.0 CSL اصلی دهه 1970 ادای احترام می کنند.
این خودرو کاملاً تماشایی به نظر میرسد، حتی اگر میگوییم 3.0 CSL Hommage 2015 و Hommage R بعدی همچنان خاصتر هستند. BMWBLOG این فرصت را داشتم تا از نزدیک با برداشت جدید کوپه اسپورت سبک وزن آشنا شوم، که دارای گردونه های کلاسیک موتوراسپرت بود که نشان دهنده 50 سال عمر M بود. نشان بزرگ “M Power” در بال عقب نیز بازگشتی به روزهای قدیم است. .
از طرف دیگر، 3.0 CSL از قوی ترین موتور شش خطی استفاده می کند که تا کنون بر روی یک خودروی جاده ای M نصب شده است. در وسیله نقلیه ای با وزن 1624 کیلوگرم (3580 پوند) 553 اسب بخار (412 کیلووات) تولید می کند که بیش از 350 کیلوگرم (770+ پوند) بیشتر از منبع الهام آن یعنی E9 3.0 CSL است. خودروها در طول سالها بزرگتر و سنگینتر شدهاند و حتی این کوپه دو سرنشینه تقریباً به اندازه یک E23 سری 7 حجیم است.
پس از افشای آنلاین دیروز، 3.0 CSL مدرن امروزی وارد مونیخ شد، جایی که در حال حاضر در BMW Welt به نمایش گذاشته شده است. این نمونه اولیه “00” است که با 50 خودروی مشتری دنبال خواهد شد که هر کدام 750000 یورو قیمت دارند. برای نشان دادن این قیمت گزاف، این رقم بیش از هشت برابر بیشتر از پولی است که در آلمان برای M4 دیفرانسیل عقب پایه با گیربکس دستی از 89900 یورو میپردازید.