به همین ترتیب، اگر رانندگان بخواهند وسیله نقلیه خود را از محل پارک خارج کنند، می توانند از طریق اپلیکیشن این کار را انجام دهند. پس از درخواست، وسیله نقلیه خود را به یک نقطه از پیش تعیین شده تحویل خواهد داد.
پارکینگ بدون راننده مرسدس بنز برای استفاده تجاری تایید شده است
در حال حاضر، مجوز ویژه برای بهره برداری از سیستم پارکینگ بدون راننده گسترش یافته است و امکان فعالیت تجاری با وسایل نقلیه خصوصی در گاراژ پارکینگ P6 در فرودگاه اشتوتگارت را فراهم می کند.
وسیله نقلیه باید بتواند با استفاده از سنسورهای مختلف بوش که در آن منطقه نصب شده است، خود را به محل پارک برساند. این حسگرها مستقیماً با خودرو ارتباط برقرار میکنند و امکان مانور کاملاً خودکار در فضای پارک را فراهم میکنند.
تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که از قبل از طریق برنامه مرسدس من، محل پارک را رزرو کرده و به سمت نقطه خروج از پیش تعیین شده حرکت کنند. سپس سیستم بررسی میکند که آیا مسیر منتهی به محل پارک روشن است و آیا سایر الزامات فنی برآورده شدهاند. پس از انجام این کار، مالک خودرو می تواند خودرو را پشت سر بگذارد.
مبنای تصویب قانونی است که در ژوئیه 2021 در آلمان لازمالاجرا شد، که رانندگی بدون راننده را مطابق با SAE سطح 4 برای وسایل نقلیه موتوری مجاز میداند – که با هماهنگی نزدیک با وزارت فدرال دیجیتال و حملونقل آلمان (BMDV) و KBA.
مرسدس بنز و بوش در حال برنامه ریزی برای راه اندازی سرویس پارک بدون راننده در گاراژ پارکینگ APCOA P6 در فرودگاه اشتوتگارت هستند. برخی از مدلهای مرسدس کلاس S و EQS که از جولای 2022 ساخته شدهاند و دارای سرویس هوشمند پارک پایلوت 2 هستند (به عنوان بخشی از مرسدس من اتصال) میتوانند از این سرویس استفاده کنند.
یک سیستم پارک بدون راننده در گاراژ پارکینگ موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت از سال 2019 راه اندازی شده است. برای این کار، مارک آلمانی با همکاری بوش از وسایل نقلیه توسعه بدون نظارت انسان در عملیات روزمره در گاراژ پارکینگ استفاده می کند.
10 عکس ها