Pagani Utopia ویژگیای را ارائه میکند که سلف خود، Huayra، از آن استفاده نکرد: گیربکس هفت سرعته دستی دروازهای اختیاری. تاکنون مشخص شده است که این گیربکس بسیار محبوب تر از گیربکس اتوماتیک تک کلاچه بوده است.
مدیر بازرگانی هانس زانون گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد مشتریانی داریم که گیربکس دستی را انتخاب کرده اند. موتور 1 در طول رونمایی اتوپیا رودستر در مونتری.
این عدد نباید تعجب آور باشد. سازندگان خودروهای با کارایی بالا از تولیدکنندگان خاص شاهد تقاضای رو به رشد برای خودروهای با پدال سوم بوده اند. این یک تغییر بزرگ در مقایسه با 10 سال پیش است، جایی که به نظر می رسید همه چیز گران تر از یک میاتا دارای گیربکس اتوماتیک است. این انتقال برای پاگانی کار آسانی نبود، زیرا مجبور بود گیربکسی بسازد که بتواند 811 پوند فوت گشتاور را تحمل کند.
“[The gearbox] زانون گفت: “شما باید یک گیربکس و یک کلاچ بسازید که بتواند اینقدر قدرت را بگیرد و همچنان احساس درستی داشته باشد.” باید قابل راندن باشد و باید به راحتی رانندگی کرد و همینطور است. بنابراین ما مجبور شدیم کلاچ خود را توسعه دهیم و شروع به توسعه کلاچ خود در داخل پاگانی کنیم. و این اولین بار است که ما چنین کاری انجام می دهیم.»
سویان دوپی / موتور1
پاگانی
گیربکس اتوپیا از دنده اول سگی استفاده می کند که در آن 1 به پایین و به سمت چپ، درست زیر دنده عقب است. به گفته زنون، کلاچ یک واحد 215 میلی متری سه دیسکی است.
“[The clutch is] او گفت: “بسیاری از مشتریان ما قبل از اینکه مجبور به تعویض کلاچ شوند، فواصل زمانی بسیار طولانی دارند. معمولاً 20000 تا 25000 کیلومتر کلاچ را عوض می کنند و این با رانندگی بسیار تهاجمی است.”
پاگانی که تا کنون 40 اتوپیا ساخته است، تنها نیست که به خریداران خودروهای اسپرت رده بالا پیشنهاد می دهد. پورشه 911 GT3 مجهز به دستی، مدت زیادی از نسخه PDK در آمریکا فروش داشته است. همچنین استون مارتین با تولید محدود Valour و جدیدترین بچه این بلوک، هایپرکار نیلو، وجود دارد.
تقاضا برای گیربکس های دستی در بالای بازار در حال افزایش است، اما نمی توان همین را برای خودروهای اسپورت دست یافتنی تر گفت. در حال حاضر کمتر از دوجین خودروی پرفورمنس در بازار وجود دارد که میتوانید با تعویض چوب آن را خریداری کنید، و انتظار میرود BMW – سازنده چهار خودرو از این خودروها – قبل از پایان دهه کتابچه راهنمای کاربر را کنار بگذارد.
امید ما این است که تقاضا برای گیربکس دستی به مرور زمان کاهش یابد، اگرچه با رواج بیشتر و بیشتر سیستم های ایمنی فعال در بازار، تصور نتیجه مثبت دشوار است. حداقل ثروتمندان خوشحال هستند. این همه چیز مهم است، درست است؟
جف پرز در این گزارش مشارکت داشت.