پایان تولید لامبورگینی آونتادور… دوباره


همه چیزهای خوب به پایان رسیده است. لامبورگینی پس از ساخت 11465 دستگاه، مونتاژ آونتادور را به پایان رساند. خودروی نهایی Ultimae Roadster با سایه خاصی از آبی از بخش سفارشی سازی Ad Personam این برند است. این به خریدار در سوئیس می رسد.

از نظر فنی، این دومین باری است که لامبورگینی به تولید آونتادور پایان می دهد. 15 نمونه از Ultimae در میان 4000 خودروی گروه فولکس واگن بودند که در کشتی باری Felicity Ace غرق شدند. این برند برای جایگزینی واحدهای گمشده، مونتاژ مدل را دوباره راه اندازی کرد.

آونتادور موفقیت بزرگی برای لامبورگینی بود. این شرکت بیشتر از مجموع تمام مدل‌های قبلی V12 خود، تعداد آنها را تحویل داد. در واقع، این مدل تنها پس از پنج سال تولید در صدر مورسیلاگو قرار گرفت. هشتاد و پنج درصد از مشتریان از سفارشی سازی Ad Personam استفاده کردند که در نتیجه بیش از 200 رنگ و تریم منحصر به فرد در جاده ها ظاهر شد.

لامبورگینی آونتادور را با نام کوپه LP 700-4 در نمایشگاه خودروی ژنو 2011 معرفی کرد. این خودرو دارای یک موتور 6.5 لیتری V12 با زاویه 60 درجه بین سیلندرها بود. نسخه اولیه 690 اسب بخار (515 کیلووات) و 509 پوند فوت (690 نیوتن متر) داشت. این نیروگاه در 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) و حداکثر سرعت 218 مایل در ساعت (350 کیلومتر در ساعت) رسید.

در طول اجرای مدل آونتادور، لامبورگینی انواع مختلفی از آن را ساخت و از این مدل به عنوان پایه ای برای چندین مدل کوچک استفاده کرد. آنها شامل SVJ بودند که با دور شش دقیقه و 44.97 ثانیه رکورد نوربرگ رینگ نوردشلایف را برای آن زمان به دست آورد. Veneno، Centenario، Sian FKP 37 و Countach LPI 800-4 نیز وجود داشت.

تصاویر جاسوسی اخیر نمایی از جانشین آونتادور را نشان می دهد. به نظر شبیه مدل فعلی است. چراغ های جلو کوچکتر به نظر می رسند. گلگیرهای عقب دارای ورودی های اصلاح شده با خطوط افقی هستند.

برچسب هشدار ولتاژ بالا روی گلگیر عقب گزارش هایی مبنی بر کمک هیبریدی مدل جدید را تایید می کند. طبق گزارش ها، این نیروگاه احتراقی هنوز یک V12 است.

با تکمیل تولید آونتادور، به دنبال جانشینی برای شروع تولید در سال 2023 باشید.



منبع