پراید؛ از تولد در آمریکا تا مرگ در ایران تجارت‌نیوز | alfaromeoblog

تولید پراید ۱۳۱ از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و با توجه به امکانات و آپشن‌های مختلف، در ۵ تیپ مختلف ST، LX، SL، SX و EX عرضه می‌شد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودرو‌ها تیپ‌‌های ST و LX در سال ۱۳۹۱ از رده خارج شدند. بعد از آن تولید تیپ LE با یک کیسه هوا و ترمز ABS مجله خبری خودرو آلفا رومئو در دستور کار قرار گرفت اما باز هم به دلیل نداشتن فرمان هیدرولیک با مشکلاتی همراه بود. در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ هم دو تیپ دیگر با نام‌های SE و TL که دارای دو کیسه هوا، ترمز ABS و فرمان هیدرولیک بودند، تولید شدند و توانستند استاندارد آلایندگی یورو ۴ را بدست بیاورند.

  • در بخش بلندگوهای عقبی و شیشه نیز شاهد وجود یک چراغ سوم هستیم که با طراحی لامپ های قرمز رنگ به چشم می‌خورد.
  • تولید پرایدهای مجهز به ایربگ و کمبرند ایمنی صندلی‌های عقب از دیگر اقدامات سایپا بود.
  • در خودرو نیز بسته به مدل و سازنده آن، سیستم‌های الکتریکی زیادی وجود دارد و باید در مقابل‎‌ جریان‌های بیشتر از مقادیر نام‌برده محافظت شوند که این حفاظت نیز برعهده فیوز است.
  • به دنبال این محبوبیت و مقرون‌به‌صرفه بودن پراید، خودروساز ایرانی با گذشت چند سال از تولید و مونتاژ مدل‌های سدان و هاچ‌بک، تغییراتی از جمله اجرای پروژه ارتقای استانداد و ایمنی خانواده ایکس را آغاز کرد.

حالا برای اینکه دریابید که چه مقدار این خودرو قدیمی و از رده خارج است، مقاله‌ای را تدارک دیده‌ایم تا به شما نشان دهیم که دیگر تاریخ انقضای آن به سررسیده است. علی‌رغم این آمار و ارقام نگران‌کننده، خودرویی که به دلیل غیراستاندارد بودن در ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای مدت محدودی تولید شده، بیش از 20 سال است که در ایران تولید می‌شود. پراید در واقع همان مزدا 121 است که در دهه هشتاد میلادی در ژاپن تولید می‌شد.تولید نسل اول این خودرو در سال 1993 در کره جنوبی هم کنار گذاشته شد و کیا موتورز مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. تنها تیپ SL ترمز ضدقفل است و تیپ SE، فول آپشن‌ترین پراید ۱۴۱ هم ترمز ABS، هم فرمان هیدرولیک و هم دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد. تیپ‌های SX، EX، SL و SE از سال ۸۸ عرضه شدند که تفاوتشان در آپشن‌هایشان است. تیپ EX پراید ۱۴۱ هم ترمز ABS و هم فرمان هیدرولیک دارد اما فقط یک ایربگ برای راننده نصب شده است.

طراحی بدنه پراید ۱۴۱

برای بررسی و عیب یابی توصیه می شود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید. برای این کار می‌توانید از تست بوق مالتی‌متر یا چراغ تست استفاده کنید. اگر چراغ تست روشن شد یا صدای بوق شنیدید، یعنی اتصال برقرار و فیوز سالم است؛ در غیر این صورت فیوز دچار مشکل شده‌است و باید تعویض شود. در ابتدا باید بدانیم فیوز چیست؟ فیوز قطعه‌ای الکتریکی است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر افزایش غیرمجاز جریان الکتریکی‌ به‌ کار می‌رود. زمانی‌که مدار تحت جریان بار بالا و غیرطبیعی (اضافه‌جریان بیش از مقدار نوشته شده روی فیوز) قرار بگیرد، فیوز با قطع جریان برق، مانع از آسیب به قطعات مدار یا اشخاصی که با مدار در تماس هستند، می‌شود.

اخبار مرتبط

همچنین رینگ های فولادی، دستگیره های ساده مشکی رنگ، و راهنمای کوچک در کنار گلگیر پراید از دیگر مواردی است که در نمای جانبی مشاهده می‌شود. جالب است بدانید که پراید از رده تولید در آمریکا حذف گردید و شرکت کیا کره جنوبی نیز در سال ۲۰۱۴ از نیوفیس این خودرو در نمایشگاه سئول رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم تا کلیاتی درباره خودرو پراید و تمامی مدل های تولید شده آن را در اختیار شما قرار دهیم.

حداکثر سال تولید

پراید ۱۱۱ SE نسبت به روز یکشنبه با دو میلیون تومان کاهش قیمت فروخته می‌شود. همچنین پژو 207 اتوماتیک با قیمت 157 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 77 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشگاه لوازم یدکی یدک یار یکی از فعالان در این زمینه است و محصولاتی با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به مشتریان عرضه می‌کند. این مرکز با ارائه مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه خرید محصولات کمک شایانی به مشتریان خود می‌کند.

http://3dprintingindustry.ir