پرفروش ترین کانورتیبل اصلی در اروپا یک کراس اوور است


T-Roc که اساسا یک نسخه کراس اوور گلف است، در ایالات متحده فروخته نمی شود. این دقیقاً یک تراژدی نیست زیرا ما به اندازه کافی شاسی بلند در اینجا داریم، از جمله تائو کمی بزرگتر. آنچه T-Roc را از تقریباً همه مدل های سواری دیگر متمایز می کند نسخه کانورتیبل آن است. بله، یک کراس اوور با رویه پارچه ای تاشو الکتریکی در سال 2024 موجود است.

بر اساس اعداد فروش منتشر شده توسط Dataforce و به نقل از اخبار خودرو اروپا، VW T-Roc کابریولت پرفروش ترین کانورتیبل جریان اصلی تاکنون در سال جاری است. هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، عجیب بودن دو در در صدر جدول فروش تا ماه ژوئن قرار دارد. در شش ماهه اول سال 6110 نفر یک عدد خریدند. این در واقع 22.7 درصد کمتر از نیمه اول سال 2023 است، اما همچنان برای کسب رتبه برتر کافی است.

مزدا میاتا با فروش 3545 خودرو مجبور به کسب رتبه دوم شد. این کاهش 15 درصدی است، اگرچه احتمالاً بخشی از آن به دلیل انتقال از ND2 به ND3 است. اعداد ممکن است در نیمه دوم سال 2024 بهبود یابد، اما با توجه به اینکه موتور 2.0 لیتری اکنون در اروپا متوقف شده است، چندان مطمئن نیستیم.

از آنجایی که دیتافورس فروش کانورتیبل‌های رایج را با کوپه‌ها بسته‌بندی می‌کند، Alpine A110 جایگاه آخر را در سکو دارد. این خودروی اسپرت موتور وسط کاملاً با سقف فلزی ثابت عرضه می‌شود، البته چند سال پیش یک سقف باز با پیشرانه الکتریکی وجود داشت. در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 2024، 2563 نفر این کوپه اسپرت را خریداری کردند که از موتور 1.8 لیتری بنزینی توربوشارژ رنو بهره می برد که با هاچ بک از بین رفته مگان RS به اشتراک گذاشته شد. تقاضا به میزان چشمگیر 47.6 درصد افزایش یافت.

اگرچه T-Roc پرفروش ترین کانورتیبل بود، اما باید در مجموع به رتبه دوم بسنده کند. تنها کابریویی که تا ژوئن در اروپا محبوبیت بیشتری داشت، مینی بود که به طور جداگانه در بخش پریمیوم فهرست شده است. این برند متعلق به BMW 11140 دستگاه یا 11.6 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته فروخته است.

پورشه 911 با افزایش 5.1 درصدی به 5784 دستگاه خودرو، در جایگاه دوم در میان خودروهای کانورتیبل لوکس قرار گرفت. BMW سری 4 کانورتیبل با 4714 دستگاه (-21.7 درصد) سوم شد.

در مورد T-Roc معمولی، این خودرو پس از عرضه 105332 دستگاهی (1.7 درصد) فولکس‌واگن، محبوب‌ترین مدل در بخش SUV/کراس اوور کوچک بود. این شرکت مستقر در وولفسبورگ تأیید کرده است که یک مدل نسل دوم در نظر گرفته شده است و نشان می دهد که این آخرین خودروی جدید با موتورهای احتراقی برای بازار اروپا خواهد بود. هر چند کانورتیبل دیگری برای زنده نگه داشتن روح نیسان مورانو کراس کابریولت بسیار بعید به نظر می رسد.



منبع