پورشه تقریباً مطمئناً دستی 911 را نمی کشد



برای سال 2025، نمی توانید یک پورشه 911 با گیربکس دستی سفارش دهید. انتظار نداشته باشید که در آینده چنین باشد.

911 نسل 992 به تازگی فیس لیفت شده است، با Carrera جدید و هیبریدی Carrera GTS روز سه شنبه معرفی شد. مابقی خط تولید 911 2025 توسط توربو، توربو S و GT3 RS موجود تکمیل می شود. سیستم هیبریدی جدید پورشه پایانی را برای 911 Carrera GTS دستی نشان می دهد و بقیه مدل های خط تولید فقط خودکار هستند. اما نیازی به وحشت نیست.

در حالی که پورشه به عنوان یک موضوع سیاستی در مورد مدل های آینده اظهار نظر نمی کند، می توانید شرط بندی کنید که خط فیس لیفت شده 992 با مدل های بسیار بیشتری عرضه خواهد شد. در نظر بگیرید که پورشه های گیربکس دستی محبوب هستند. ما می‌دانیم که در مدل‌هایی که دفترچه راهنما ارائه می‌شود، مشتریان پورشه در حدود 40 درصد مواقع سه پدال و یک چوب را انتخاب می‌کنند و نرخ گرفتن برای خودروهایی مانند 911 GT3 حتی بالاتر است.

پورشه سال گذشته 50146 دستگاه 911 فروخت. البته تعداد آنهایی که دفترچه راهنما دارند کمتر از 40 درصد است، زیرا بسیاری از مدل های خط تولید تنها با گیربکس PDK دوکلاچه عرضه می شوند. اما حتی با فرض اینکه 20 درصد از 911های فروخته شده در سال گذشته دارای دفترچه راهنما باشند، ما را به بیش از 10000 خودرو می رساند. اگر منصفانه باشیم، این یک فرض بزرگ است، اما من فکر می‌کنم با توجه به آنچه می‌دانیم، باور اینکه پورشه تعداد مناسبی 911 دستی را به فروش می‌رساند منطقی است. و با توجه به اینکه تمام رقبای آن فقط خودکار هستند، ارائه یک دستی یکی دیگر از ویژگی های مفید پورشه و 911 است.

بنابراین منطقی پشت لغو کتابچه راهنمای 911 وجود ندارد. اگر تعداد ساخته شده صدها صد نفر بود، مطمئناً، اما به نظر نمی رسد که اینطور باشد. همچنین به یاد داشته باشید که زمانی که 992 عرضه شد، تقریباً یک سال پس از عرضه آن، هیچ گزینه دستی وجود نداشت. این حتی یک وضعیت بدون سابقه نیست.

گیربکس دستی از زمانی که پورشه 911 R را در سال 2016 معرفی کرد و یک سال بعد گیربکس دستی را به 911 GT3 بازگرداند، تجارت خوبی برای پورشه بوده است. یک خودروی گیربکس دستی ممکن است چیز جالبی باشد، اما چیزی است که مشتریان پورشه به وضوح آن را دوست دارند. چرا خودروساز آنها را رها می کند؟



منبع