سال گذشته، پورشه کارز آمریکای شمالی (PCNA) دستور فراخوان و زمینگیر شدن ابرخودروی Carrera GT را صادر کرد. این خودروساز دریافت که برخی از اتصالات سیستم تعلیق ممکن است زمانی که در معرض خوردگی نمک قرار می گیرند از کار بیفتند. اگر این اتفاق می افتاد، بازوهای تعلیق ممکن بود از کار بیفتند و ماشین را خطرناک کنند، اما خوشبختانه این اتفاق هرگز نیفتاد. بیش از یک سال طول کشید تا پورشه یک تعمیر را ایجاد کند، اما بالاخره به اینجا رسید. اما حتی جالبتر از تعمیرات اساسی اجزای سیستم تعلیق، فریم جدیدی است که پورشه به عنوان بخشی از کمپین فراخوان روی تمام خودروهای Carrera GT قرار میدهد.
همانطور که قبلاً برای اولین بار اشاره کردم اتوپیا در اوایل این ماه، PCNA تمام خودروهای Carrera GT را در اینجا به نسخه جدیدی از تایر میشلین Pilot Sport Cup 2 مجهز می کند که به طور خاص برای این خودرو توسعه یافته است. داگ دیمورو، یوتیوببر خودرو و مالک Carrera GT در ویدیویی درباره رفع این فراخوان اشاره میکند که این یک راه بسیار هوشمندانه برای رسیدگی به یک مشکل خاص پورشه است.
Carrera GT به سختی رانندگی شهرت دارد. شاید اغراق آمیز باشد، اما این یک سوپراسپرت موتور وسط 612 اسب بخاری است که کنترل پایداری ندارد. در طول سالها، تعدادی از تصادفات پرمخاطب Carrera GT رخ داده است، از جمله تصادفی که باعث کشته شدن بازیگر پل واکر شد. آن وسیله نقلیه دارای لاستیک هایی بود که در آن زمان بیش از نه سال عمر داشتند. نمی توان گفت که آیا این عامل تعیین کننده در تصادف بوده است یا خیر، زیرا راننده با سرعت تقریبی 90 مایل در ساعت رانندگی می کرد، اما بدون شک، رانندگی با لاستیک های قدیمی بسیار خطرناک است.
من اغلب از اینکه چقدر ماشین های ظاهراً زیبا روی لاستیک های قدیمی مناسب می بینم شگفت زده می شوم. تنها پس از چند سال، لاستیک در لاستیک سخت و شکننده می شود و عملکرد آن تبخیر می شود. به نظر می رسد بسیاری عمق آج را تنها به عنوان شاخصی از سلامت لاستیک می دانند.
این یک مشکل خاص در مورد خودروهایی مانند Carrera GT است که به گفته DeMuro، خودروهایی نیستند که اغلب رانندگی میکنند. بیشتر اینها در گاراژهای ایمن و تحت کنترل آب و هوا برای بیشتر عمر خود باقی می مانند و شاید چند صد مایل در سال جمع شوند. بنابراین لاستیک ها فرسوده نمی شوند، اما لاستیک خراب می شود.
تهیه لاستیک های جدید برای ماشین شما یک پیشرفت بزرگ در ایمنی است. دیمورو خاطرنشان می کند که شکایتی علیه پورشه به دلیل تصادفات Carrera GT تشکیل شد – و در سال 2017، دختر واکر با این شرکت تسویه حساب کرد. در حالی که خود خودروساز معمولاً مسئول اطمینان از استفاده از لاستیک های ایمن نیست، پورشه به وضوح می خواهد این متغیر را از معادله Carrera GT خارج کند.
علاوه بر این، تایر میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 مدرنتر و پایدارتر از تایرهایی است که قبلاً برای Carrera GT ساخته شده بود. فناوری تایر از میشلین پایلوت اسپورت 2 که این خودروها دو دهه پیش از کارخانه تولید شده بودند و حتی فیس لیفت پورشه پایلوت سوپر اسپرت که بعداً این خودرو را توسعه داد، پیشرفت زیادی کرده است.
DeMuro همچنین اشاره میکند که کمپین فراخوان هوشمندانه است تا دارندگان Carrera GT را به نمایندگیهای پورشه بازگرداند، جایی که خودروهای آنها توسط متخصصان مستقل سرویس میشوند. پورشه همچنین 3500 دلار اعتبار خدمات ارائه می دهد. این به خودروساز کمک می کند تا حسن نیت ایجاد کند و لیست مشتریان بالقوه برای ماموریت
تعمیر سیستم تعلیق به خودی خود جالب است. DeMuro میگوید این خودروها به ارزش 109000 دلار قطعات تعلیق تیتانیومی جدید برای رفع مشکلات احتمالی خوردگی دریافت میکنند. بنابراین پورشه در اینجا پول زیادی خرج می کند.
شایان ذکر است که پورشه تنها یک نمونه از Carrera GT با اجزای سیستم تعلیق معیوب پیدا کرده است که در وهله اول منجر به فراخوانی شد. راننده ماشین هم متوجه مشکل نشد. فروشنده آنها آن را در حالی کشف کرد که ماشین در حال کار نامربوط بود. پورشه قبل از صدور دستور توقف رانندگی، خودروهای Carrera GT را از نظر خوردگی نیز بازرسی کرد و در صورت یافتن هیچ کدام، خودروها برای رانندگی ایمن در نظر گرفته شدند. به همین دلیل DeMuro و بسیاری از مالکان دیگر ممنوعیت رانندگی را نادیده گرفتند. تصور اینکه بسیاری از Carrera GT به این میزان خوردگی نمکی بخورند بسیار سخت است.
پورشه در مورد Carrera GT بسیار محتاط است، بنابراین حتی اگر این یک تعمیر فراخوان غیرمعمول گسترده (و گران قیمت) است، احتمالا ارزشش را دارد. و اگر به شرکت کمک کند تا مقداری ماموریت بفروشد