در پورشه تیم اختصاصی انتخاب تایر سعی می کنند برای مدل های جدید طرح اولیه از بهترین تایر قابل استفاده را ارائه کنند. این طرح اولیه براساس وزن، ابعاد و گشتاور موتور درنظر گرفته می شود و می تواند کار تیم های تامین را برای انتخاب تایر مناسب راحت تر کند.
\nکارستن هافمن، مدیر تیم توسعه تایر پورشه گفت: «اهدافمان را برای کارخانه های تایرسازی به طور واضح مشخص می کنیم که شامل فاصله ترمزگیری و رکوردی است که برای ثبت در پیست نوربرگ رینگ درنظر گرفته ایم.»
\nمراحل تولید طرح اولیه تایر حدود چهارسال پیش از تولید آن آغاز می شود، این درحالی است که سایر خودروسازان حدودا سه ماه پیش از تولید محصول، نیاز خود را به تایرسازها اعلام می کنند. اما در پورشه حتی برای تایرهای جلو و عقب برنامه تحقیقاتی جداگانه ای درنظر گرفته می شود.
\nدر هر بخش از این برنامه تیم توسعه تایر پورشه دو طرح اولیه را درنظر می گیرند و براساس آن شروع به تست و مقایسه تایر برندهای مختلف می کنند. درحالی که این روند می تواند برای هر خودروسازی خسته کننده باشد، اما در پورشه این بخش یک روند حیاتی به حساب می آید.
\nسال گذشته کوین استر، راننده فرانسوی توانست در پیست نوربرگ رینگ با پورشه 911GT3 آراس رکورد ۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۴ دهم ثانیه را ثبت کند که یک رکورد جدید برای خودروهای تنفس طبیعی به حساب می آید.
\nجان فرانک، مسئول دینامیک رانندگی خودروهای خیابانی پورشه گفت: «بدون کمک تایرها، هیچ وقت امکان ثبت این رکورد وجود نداشت، تاثیر عملکرد تایرها قابل توجه و بسیار تاثیرگذار است.»
\nمتخصصان پورشه تخمین زده اند با تایرهای مختلف حدود ۴ تا 6ثانیه اختلاف در رکوردزنی مشاهده خواهد داشت، به نحوی که درصورت استفاده نکردن از تایرهای جدید میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R در این خودرو، عملکرد کلی این خودرو تحت تاثیر قرار می گرفت.
\nمیشل هوپت، یکی از متخصصان این تیم گفت: «یک تایر همیشه شخصیت های متفاوتی را از خود نشان می دهد، اما هیچ وقت نمی توان از تاثیر زیاد این قطعه روی شاسی خودرو به سادگی گذشت».
\nبرای مقایسه بهتر است بدانید که حتی مدل های مختلف پورشه که از یک شاسی و سیستم برقی یکسان استفاده می کنند، به خاطر استفاده از وزن و شرایط جاده ای متفاوتی که برای استفاده در آن درنظر گرفته می شود، تایرهای متفاوتی را دریافت خواهند کرد.
\nهوپت گفت: «تنوع مدل ها کار را برای ما سخت تر می کند».
\nبرای رسیدن به بهترین نتیجه این تیم ارتباط مستقیمی با راننده خودروهای تست برقرار می کنند تا نتایج حاصل از تست های میدانی را توسط یک عامل انسانی نیز بررسی کنند.
\nیکی از مهم ترین وظایف این تیم تشخیص شخصیت تایر استفاده شده در شرایط مختلف و تطابق آن با اهداف محصول نهایی است. بنابراین عملکرد تایر در سطح های خشک، بارانی، برف و حتی سطح یخی پس از بررسی، تحلیل و در انتخاب نهایی تاثیر می گذارد.
\n