
بروزرسانی: 07 فروردین 1404
پورشه ماکان EV 2024 603 اسب بخار و بیش از 738 LB-FT خواهد داشت

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، Macan بدون ICE بر روی پلتفرم جدید Premium Electric سوار خواهد شد که با همکاری آئودی ساخته شده است. قوی ترین نسخه 603 اسب بخار قدرت و بیش از 738 پوند فوت (1000 نیوتن متر) گشتاور از پیکربندی دو موتوره با چهار چرخ متحرک خواهد داشت. PPE همچنین برای مشخصات دیفرانسیل عقب با موتور الکتریکی تک نصب شده در پشت طراحی شده است.
در حالی که وزن پایین همچنان یک رمز و راز است، ما می دانیم که 48 درصد در جلو و 52 درصد در عقب توزیع می شود. این جفت موتورهای الکترونیکی آب خود را از یک بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ناخالص 100 کیلووات ساعت (96 تا 98 کیلووات ساعت قابل استفاده) می گیرند. به لطف معماری 800 ولت، دارندگان Macan EV 2024 می توانند بسته باتری را با 12 سلول منشوری با توان بیش از 270 کیلووات تکمیل کنند.
پورشه به همکاران ما در InsideEVs که باتری کوچکتر در دسترس نخواهد بود در حالی که باتری بزرگتر توسط پلت فرم PPE پشتیبانی نمی شود. برد فعلا یک راز باقی مانده است، اما ما می دانیم که دارندگان می توانند باتری را از 5 تا 80 درصد در 25 دقیقه دوباره پر کنند. برای افزایش سرعت شارژ، مهندسی هوشمندانه باتری را توسعه داده است تا با تقسیم بسته 800 ولتی به دو نیمه، با شارژرهای 400 ولتی بهتر کار کند.
ما چندین سال است که در مورد Macan برقی صحبت می کنیم و با این حال تحویل به مشتریان تا سال 2024 آغاز نمی شود. همانطور که برخی از شما به یاد دارید، پورشه قصد داشت فروش خود را در سال 2023 آغاز کند اما اخیراً تصمیم گرفت تا EV را به دلیل مشکلات پیش آمده به تعویق بیندازد. توسط بخش نرم افزاری Cariad گروه فولکس واگن. برای کاهش انتظار، Zuffenhausen اکنون برخی از مشخصات فنی اولیه را منتشر کرده است، و آنها کاملاً آبدار هستند.
به عنوان نکته پایانی، لازم به ذکر است که ICE و EV Macans چندین سال قبل از توقف تولید قبلی به صورت مسالمت آمیز همزیستی خواهند داشت.
منبع
9 عکس ها
دیگر جزئیات تایید شده برای ماکان الکتریکی شامل دیفرانسیل قفل الکترونیکی نصب شده در عقب و افزایش 15 درصدی زاویه فرمان برای مانور بیشتر خودرو است. به همین دلیل، فرمان چرخ های عقب تا پنج درجه نیز وجود دارد که در سرعت های کمتر از 50 مایل در ساعت (80 کیلومتر در ساعت) کار می کند.