پورشه پانامرا 4S E-Hybrid جدید کمتر قدرتمند و گرانتر است


هنگامی که پورشه در نوامبر گذشته نسل سوم پانامرا را معرفی کرد، تنها مدل پایه را با دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در کنار توربو E-Hybrid داغ نشان داد. Zuffenhausen اکنون با عرضه دو مدل برقی اضافی، خط تولید را متنوع می کند. اینها از V8 بزرگ به نفع یک V6 اجتناب می کنند، اما جفت توربوشارژر را حفظ می کنند حتی اگر از نام “Turbo” استفاده نشود.

پانامرا 4E هیبریدی یک موتور 2.9 لیتری را با یک موتور الکتریکی ترکیب می‌کند تا قدرت کل سیستم 463 اسب بخار و 479 پوند بر فوت را داشته باشد. در مقایسه با مدل قبلی خود، مدل جدید هشت اسب قدرتمند به دست آورده است اما 37 پوند فوت از دست داده است. علیرغم سنگینی آن، این سدان بسیار سریع است (از نظر فنی یک هاچ بک است) زیرا رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت فقط 3.9 ثانیه طول می کشد، یا 0.3 ثانیه کمتر از مدلی که جایگزین می شود. صاف، سرعت 174 مایل در ساعت یکسان را انجام خواهد داد.

پانامرا 4S E-Hybrid اکنون دارای 536 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت است که به این معنی است که پورشه 16 اسب را قربانی کرده است در حالی که همین مقدار گشتاور را حمل می کند. این اسپرینت مانند قبل در 3.5 ثانیه کامل می شود و در مسیر به سرعت 180 مایل در ساعت، 5 مایل در ساعت کاهش می یابد.

همه مدل‌های پانامرا برقی‌شده از یک بسته باتری ارتقا یافته با ظرفیت افزایش 45 درصدی به 25.9 کیلووات ساعت بدون افزایش اندازه فیزیکی استفاده می‌کنند. این باتری به یک موتور الکترونیکی قوی‌تر که در گیربکس اتوماتیک نصب شده است، با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار و ۳۳۱ پوند فوت، آب می‌دهد. پورشه در حال حاضر جزئیات برد مدل های آمریکایی را فاش نمی کند. با این حال، ما می دانیم که اروپایی ها می توانند تا 96 کیلومتر (60 مایل) در مورد پانامرا 4 E-Hybrid و 92 کیلومتر (57 مایل) برای پانامرا 4S E-Hybrid با نیروی الکتریکی حرکت کنند. این ارقام WLTP احتمالا برای محدوده تایید شده توسط EPA کاهش می یابد.

در ایالات متحده، پورشه 115500 دلار برای پانامرا 4 E-Hybrid و 126800 دلار برای پانامرا 4S E-Hybrid می خواهد. مدل های جدید به ترتیب 6500 و 7600 دلار حق بیمه دارند. برای ارزش پول شما، سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​و چراغ های جلو LED ماتریسی استاندارد هستند. برای شیرین کردن دیگ، صندلی‌های راحتی 14 جهته، فرمان گرم شونده، درب‌ها با بسته شدن نرم و کمک تغییر مسیر نیز گنجانده شده‌اند.

دفترهای سفارش در اواخر ماه مارس باز می شوند و شما 1995 دلار اضافی برای هزینه های تحویل و جابجایی پرداخت خواهید کرد. این خودروها پاییز امسال به دلالان می‌رسند.

به عنوان نکته پایانی، RS4 Avant بعدی (که به RS5 Avant تغییر نام خواهد داد) احتمالاً اقتباسی از همان پیشرانه مورد استفاده در مدل‌های هیبریدی پانامرا خواهد داشت. آئودی اسپورت قبلا تایید کرده است که این واگن پرفورمنس یک پلاگین هیبریدی خواهد بود. علاوه بر این، چهار حلقه مدل‌های چهار سیلندر RS را رد کرده‌اند، بنابراین با کنار هم قرار دادن دو و دو، یک موتور 2.9 لیتری توئین توربو V6 برقی به نظر می‌رسد یک حدس علمی است.



منبع