پورشه این هفته اعتراف کرد که برنامه های برقی سازی آن ممکن است بیش از حد بلندپروازانه باشد. خودروسازانی که خودروهای برقی می فروشند با کاهش فروش مواجه شده اند و بسیاری در حال تجدید نظر در برنامه های محصول آینده خود هستند. نسل چهارم کاین در نیمه دوم دهه به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی معرفی خواهد شد، اما این خودروساز همچنین به عرضه نسل سوم مدل بنزینی در کنار مدل جدید ادامه خواهد داد.
پورشه به سرمایه گذاری در نسل فعلی کاین ادامه خواهد داد، از جمله بهبود خط انتقال نیرو و کارآمدتر کردن موتور V-8 برای رعایت مقررات آلایندگی آتی. همچنین برای خودروهای هیبریدی هزینه خواهد کرد و کاین را با سه گزینه پیشرانه در سراسر جهان تا سال 2030 و پس از آن ارائه میکند.
پورشه
در حالی که پورشه قصد دارد کاین را با موتور احتراقی حفظ کند، تلاشهای الکتریکی خود را به طور کامل رها نکرده است. به گفته الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت، در صورت وجود تقاضای مشتریان، پورشه می تواند بیش از 80 درصد از خودروهای جدید خود را در سال 2030 به عنوان خودروهای برقی تحویل دهد. با این حال، روند فروش فعلی نشان می دهد که انتقال به خودروهای برقی ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد، به همین دلیل است که پورشه و سایرین در حال تعدیل برنامه ها هستند.
این خودروساز در حال حاضر کاین برقی را در تستهای دنیای واقعی بهسرعت گذاشته است. اولین نمونههای اولیه رسماً کارخانه را ترک کردند و طی چند سال آینده یک برنامه ارزیابی دقیق را طی میلیونها مایل طی شده از هماکنون تا عرضه SUV تکمیل خواهند کرد. این خودرو از معماری پریمیوم پلتفرم الکتریکی پورشه بهره خواهد برد و احتمالاً دارای چندین پیکربندی باتری و پیشرانه است.