پورشه 53 کیمن و باکستر را به دلیل گسترش بیش از حد اسپویلر آنها فراخوان می کند.


فراخوان خودرو معمولاً یک تجارت جدی است. اما گاهی اوقات آنها می توانند طنز باشند. پورشه فراخوان جدیدی صادر کرده است که تعداد کمی از پورشه 718 کیمن و باکسستر را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا بال عقب فعال در برخی مدل ها می تواند بیش از حد گسترش یابد.

این فراخوان در مجموع 53 نمونه از 718 Cayman GTS 4.0 2023 و 2024، 2024 718 Boxster GTS 4.0 و 2024 718 Boxster S را تحت تأثیر قرار می دهد.

ممکن است در مورد این فراخوان سر خود را خارانید زیرا مدل هایی مانند 911 GT3 و RS بال های بسیار بلندتری نسبت به قطعه فعال در Cayman و Boxster دارند. با این حال، اسناد ثبت‌شده در اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها روشن می‌کند که موقعیت مکانی بالا می‌تواند دید چراغ توقف عقب وسط بالا (CHMSL) را مسدود کند، که برخلاف مقررات ایمنی است.

پورشه در اکتبر 2023 پس از کشف این موضوع که یکی از کارمندان کارخانه به صورت دستی واحد کنترل الکترونیکی خودروی عقب را با مقادیر اشتباه کدگذاری مجدد کرده بود، متوجه این موضوع شد. این باعث شد تا اسپویلر عقب بالاتر از آنچه که باید بلند شود. این خودروساز در مستندات NHTSA خود نوشت: «تحلیل میدانی هیچ مورد شناخته شده ای از آسیب تایر، تصادف یا هر شکایت دیگری در این زمینه را نشان نداد.

تکنسین های پورشه با نصب کد جدید برای واحد کنترل الکترونیک خودروهای عقب این مشکل را برطرف خواهند کرد. این شرکت در تاریخ 2 فوریه 2024، ارسال نامه های اعلان مالک را برای مشتریان آسیب دیده آغاز خواهد کرد. اگر فکر می کنید ممکن است خودروی شما تحت تأثیر قرار بگیرد، به سایت NHTSA بروید و VIN خود را وارد کنید.



منبع