پورشه 911 نسل 992 همیشه آماده بود تا یک پیشرانه هیبریدی را در خود جای دهد، اما در زمان نمایش اولیه آن در سال 2018، آگوست آچلایتنر، مهندس ارشد وقت، متقاعد نشده بود که چنین چیزی محقق شود. او همینطور به این خبرنگار گفت.
“[A hybrid] اکنون برای این بخش از نسل برنامه ریزی نشده است. باید چند سال صبر کنیم [to see] اگر واقعاً از نقطه نظر بازار لازم باشد، شاید برای برخی مقررات، ممکن است.» او گفت: «و البته ما از فناوری باتری امروزی راضی نخواهیم بود. ما می توانیم آن را امروز ارائه دهیم، البته، [it would] خیلی خوب اجرا شود، اما برای ما به اندازه کافی خوب نیست.»
![پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
شش سال بعد، 911 هیبریدی یک واقعیت است. ترکیبی از مقررات سختگیرانهتر آلایندگی و فنآوری بسیار بهبود یافته باتری – همراه با نیاز مبرم به افزایش عملکرد – باعث شد تا پورشه یک پیشرانه جدید “T-Hybrid” تولید کند که با 911 Carrera GTS 2025 عرضه میشود. این مانند هیچ سیستم هیبریدی دیگری نیست.
یک سرکوب در غنی سازی سوخت در بارهای زیاد موتور وجود دارد. موتورهای با عملکرد مدرن ظاهراً به سمت مخلوطهای سوخت هوا و سوخت غنیتر در سرعتهای بالاتر میروند تا عملکرد را به قیمت آلایندگی افزایش دهند. اما این دیگر پرواز نخواهد کرد. بنابراین پورشه یک سیستم هیبریدی ایجاد کرد که باعث افزایش 64 اسب بخاری نسبت به مدل قبلی کاررا GTS میشود، اما موتور را در هوای ایدهآل کار میکند: نسبت سوخت 14.7:1 تا پایان خط قرمز. (پورشه به این وضعیت دویدن به عنوان لامبدا = 1 اشاره می کند، اما بسیاری از آمریکایی ها با اصطلاح “استوکیومتری” که به همین مورد اشاره دارد، آشنا هستند.)
![پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
شاسی چرخان 911 Carrera GTS جدید. در عقب مدل جدید 3.6 لیتری فلت شش قرار دارد، در حالی که در جلو باتری 1.9 کیلووات ساعتی قرار دارد.
کل این باتری 400 ولتی 1.9 کیلووات ساعتی است که در زیر کاپوت جلویی 911 در همان جایی که باتری 12 ولتی یک 911 غیرهیبریدی قرار دارد. نسبت به یک باتری سنتی با همان اندازه. باتری معمولی 12 ولتی به محفظه ای در زیر قفسه بسته پشت صندلی های عقب حرکت می کند.
از باتری، دو جزء اصلی هیبریدی وجود دارد، یک موتور کششی که در قسمت ناقوس جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه نصب شده است، و یک توربوشارژر گاز اگزوز برقی برای مدل جدید 3.6 لیتری فلت شش. موتور کششی تا 53.6 اسب بخار قدرت و 110 پوند فوت گشتاور ارائه می دهد و به پاسخگویی خارج از خط کمک می کند. با این حال، موتور نمی تواند به تنهایی ماشین را هدایت کند، که تمایز بزرگی بین این سیستم “T-Hybrid” و پیشرانه پلاگین “E-Hybrid” پورشه است که در طول سال ها با آن آشنا شده ایم. همچنین هیچ راهی برای خاموش کردن موتور و اجازه چرخش 0 دور در دقیقه وجود ندارد.
![پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
برش از 911 Carrera GTS توربو برقی.
توربو برقی مانند یک توربوشارژر سنتی گاز اگزوز کار می کند، اما یک موتور الکتریکی 14.7 اسب بخاری روی شفت بین چرخ های توربین و کمپرسور نصب شده است. این کمک می کند تا توربو سریعتر به چرخش درآید، به طور قابل توجهی تاخیر را کاهش می دهد، و همچنین می تواند انرژی را برای ارسال مجدد به باتری بازیابی کند. این یک توربو بزرگ و اولین کاربرد تک توربو برای 911 در 30 سال گذشته است.
پورشه می گوید خود موتور تقریباً جدید است. این بخشی از همان خانواده 9A موتورهای باکسر تزریق مستقیم است که با فیس لیفت 997 در سال 2008 معرفی شد، اما اولین موتوری است که نام 9A3 را یدک می کشد. در مقایسه با موتور 3.0 لیتری 9A2 که در Carrera GTS قبلی استفاده شده بود، در مجموع 3.6 لیتر، سوراخ 97 میلیمتر افزایش یافته است. سیستم هیبریدی نیاز به تسمه درایو سنتی را از بین برد، بنابراین سیستم تهویه مطبوع و فرمان برقی به صورت الکتریکی هدایت می شوند. این به پورشه اجازه داد تا ارتفاع کلی موتور را 110 میلی متر کاهش دهد و اکنون اینورتر، مبدل DC-DC و اینترکولر بالای موتور قرار گرفته اند.
![پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
موتور 911 کاررا GTS جدید.
این موتور از سیستم تنظیم میل بادامک متغیر Variocam پورشه استفاده میکند و مانند مدل 4.0 لیتری فلت شش در 911 GT3، به جای سطلهای سنتی برای باز و بسته کردن سوپاپها، از دکمههای انگشت غلتکی استفاده میکند. مانند موتور 3.0 لیتری – که در مدل پایه کاررا و احتمالاً نسخه های 992 آینده ادامه خواهد یافت – محدودیت دور موتور 7500 دور در دقیقه است. خروجی موتور به تنهایی 478 اسب بخار و گشتاور 420 پوند فوت است که نشان دهنده افزایش پنج اسب بخاری نسبت به کاررا GTS فلت شش قدیمی و یک رقم گشتاور یکسان است.
اما وقتی با موتور کششی ترکیب می شود، مجموع خروجی 532 اسب بخار و گشتاور 449 پوند فوت است. (اگر تعجب میکنید که چرا گشتاور خروجی در اینجا 420 + 110 پوند فوت نیست، به این دلیل است که موتور و موتور در سرعتهای مختلف به اوج خود میرسند.) سیستم هیبریدی به این معنی است که گیربکس دستی Carrera GTS مرده است. پورشه به ارائه تعویض دنده در سایر مدلهای 911 ادامه میدهد، اما شما همچنان گزینهی دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک را دارید. پورشه می خواست به ارائه دیفرانسیل عقب به عنوان یک آپشن برای این سیستم T-Hybrid ادامه دهد که در تضاد با سایر هیبریدی های عملکردی موجود در بازار است.
![پورشه 911 (992.2) 2025 فیس لیفت](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
کوپه جدید Carrera GTS با محرک عقب 103 پوند بیشتر از مدل قبلی خود وزن دارد و در مجموع 3536 پوند وزن دارد. بیشتر افزایش وزن ناشی از سیستم هیبریدی است، اگرچه GTS همچنین تجهیزات استاندارد بیشتری را برای سال 2025 دریافت می کند، از جمله فرمان چرخ عقب و لاستیک های عقب 10 میلی متری پهن تر. پورشه هم می گوید موتور 1 توزیع وزن به طور معنی داری تغییر نمی کند – قسمت های عقب 315 عمدتاً فقط برای مقابله با قدرت اضافی هستند.
با نگاهی به گذشته، شاید یک 911 هیبریدی اجتناب ناپذیر بود. از زمان عرضه 992 در سال 2018، چیزهای زیادی تغییر کرده است. آنها به این نرم افزار جدید، افزایش قدرت و جریمه وزن نسبتاً کمی که دارد، کاملاً افتخار می کنند. به زودی شات خودمان را پشت فرمان خواهیم گرفت.