پورشه 918 اسپایدر ردبول را با دوچرخه MotoGP به مسابقه ای درگ به چالش می کشد


وقتی صحبت از ماشین‌های موتوراسپرت چشمگیر به میان می‌آید، غلبه بر دوچرخه‌های شگفت‌انگیز مورد استفاده در سری مسابقات MotoGP دشوار است. این موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای نشان‌دهنده اوج فناوری دوچرخه‌سواری هستند که برای عبور از سخت‌ترین مسیرهای مسابقه در سراسر جهان ساخته شده‌اند. اگرچه دوچرخه‌های MotoGP چشمگیر هستند، اما دوچرخه‌ای که در این مسابقه به نمایش گذاشته می‌شود، همانطور که در مقابل هایپرکار پورشه 918 قرار می‌گیرد، کار خود را برای آن کاهش می‌دهد.

دوچرخه MotoGP ارائه شده در این مسابقه از تیم مسابقه کارخانه Redbull KTM است. سال 2017 اولین فصل برای این تیم بود، زیرا این تیم در مسیر خود به میدان رفت تا برای رسیدن به سکو بجنگد. در سال 2020، تیم مسابقه کارخانه Redbull KTM اولین برد خود را در جایزه بزرگ چک کسب کرد.

دوچرخه Redbull KTM Factory Racing Team از یک موتور 1000 سی سی V4 بهره می برد که 270 اسب بخار قدرت تولید می کند و به دور 18500 دور در دقیقه می رسد. این موتور قدرتمند با یک گیربکس 6 سرعته متوالی برای تعویض بدون درز جفت شده است. این قاب از هر دو فولاد و فیبر کربن با وزن تنها 157 کیلوگرم تشکیل شده است.

برای به چالش کشیدن این دوچرخه برنده مسابقه، یکی از چشمگیرترین پورشه های ساخته شده تا کنون، پورشه 918 اسپایدر است. این ابرخودروی هیبریدی در سال 2010 با شروع تولید در سال 2013 آغاز به کار کرد. این هایپرکار نوآورانه قدرت یک موتور اسپرت V8 تنفس طبیعی با دور بالا را با یک جفت موتور الکتریکی ترکیب کرد تا یک ماشین هیبریدی با قابلیت عملکرد شگفت‌انگیز ایجاد کند.

موتور 4.7 لیتری V8 به تنهایی 600 اسب بخار نیرو (447 کیلووات) و 398 پوند فوت (540 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این V8 با دور بالا توسط یک جفت موتور الکتریکی با قدرت 282 اسب بخار (211 کیلووات) و 546 پوند فوت (740 نیوتن متر) گشتاور پشتیبانی می شود. خروجی ترکیبی 4.7 لیتری V8 و جفت موتور الکتریکی 875 اسب بخار (652 کیلووات) و 944 پوند فوت (1280 نیوتن متر) گشتاور است.

آیا پیشرانه هیبریدی پیچیده برای شکست دادن یک موتورسیکلت MotoGP در یک مسابقه درگ کافی است؟ بیایید نوار درگ را بزنیم و بفهمیم که آیا دو چرخ بهتر از چهار چرخ هستند یا خیر.



منبع