پژو 5008 سه ردیفه جدید دارای قدرت هیبریدی و برقی است


نسل سوم پژو 5008 به چند روش به بخش SUV های پرجمعیت اروپا متصل می شود. این خودرو با یک پیشرانه کاملاً الکتریکی در دسترس است، اما می‌توانید حمل‌کننده خانوادگی سه ردیفه را با تنظیمات هیبریدی پلاگین نیز داشته باشید. از طرف دیگر، بخشی از برند فرانسوی مجموعه Stellantis قصد دارد یک مدل هیبریدی ملایم ارزان‌تر را نیز بفروشد.

در اصل، 5008 جدید یک نسخه بزرگ شده از آخرین مدل 3008 است که در سال 2023 معرفی شد. این مدل بر روی پلت فرم STLA Medium قرار دارد و دارای ابعاد زیر است: طول 188.5 اینچ، عرض 74.4 اینچ و ارتفاع 66.5 اینچ، با فاصله بین دو محور سخاوتمندانه 114 اینچ. . یکی از مزیت های اصلی این خودرو نسبت به تسلا مدل Y که در اروپا فروخته می شود، در دسترس بودن ردیف سوم است.

می توانید تصور کنید که با هر هفت صندلی در جای خود، فضای بار زیادی باقی نمانده است، اما 9.1 فوت مکعب باید برای سفرهای کوتاه در اطراف شهر کافی باشد. در پیکربندی پنج صندلی، ظرفیت چمدان به 26.4 فوت مکعب می رسد. اگر حتی بیشتر نیاز دارید، می توانید ردیف دوم را نیز تا کنید و قفل یک غار 64 فوت مکعبی را باز کنید.

در حالی که امروزه خودروهای شاسی بلند تمایل به داشتن خطوط سقفی خمیده دارند، پژو 5008 جدید شکل جعبه ای مدل قبلی خود را حفظ کرده تا فضای داخلی را به حداکثر برساند. تا حد زیادی طراحی برادر کوچکتر E-3008 را به ارث برده است که با همان صفحه نمایش 21 اینچی در بالای داشبورد قرار گرفته است. همچنین 10 کنترل لمسی قابل تنظیم وجود دارد که میانبرهایی را برای عملکردهای اغلب استفاده می شود که از کنسول مرکزی قابل دسترسی هستند.

مقرون به صرفه ترین نسخه به موتور 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژ مجهز به فناوری 48 ولت مجهز خواهد شد. این آسیاب سه سیلندر کوچک 136 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه که دارای موتور الکتریکی داخلی است به چرخ های جلو می فرستد.

اگر به سرعت بیشتری نیاز دارید، این پلاگین هیبریدی یک موتور احتراقی 150 اسب بخاری را با یک موتور الکتریکی 123 اسب بخاری ترکیب می کند تا مجموع خروجی سیستم 195 اسب بخار را از طریق یک خودکار هفت سرعته دوکلاچه هدایت کند. این PHEV می تواند بیش از 50 مایل را با توان الکتریکی قبل از شروع تغذیه موتور گازی از مخزن سوخت 15.8 گالنی پوشش دهد.

سپس مدل کاملا برقی E-5008 در پیکربندی های مختلف موجود است. نسخه های تک موتوره و دیفرانسیل جلو با قدرت های 210 اسب بخار و 228 اسب بخار عرضه می شوند که هر دو گشتاور آنی 254 پوند فوت را ارائه می دهند. به مدل دو موتوره و چهار چرخ متحرک بروید و خروجی ترکیبی آن 318 اسب بخار است.

به مدل دیفرانسیل جلو پایبند باشید و پژو یک باتری 73 کیلووات ساعتی را برای 311 مایل نصب می کند. بسته بزرگتر 98 کیلووات ساعتی به معنی توقف کمتر در ایستگاه شارژ است زیرا برد به 410 مایل افزایش می یابد. نسخه دو موتوره و چهار چرخ متحرک باتری بزرگ‌تری دارد، اما به دلیل وزن پایین‌تر خودرو، راندمان ضربه می‌زند.

این باتری ها به مدت هشت سال یا 100000 مایل گارانتی می شوند که طی آن پژو مطمئن است ظرفیت شارژ به زیر 70 درصد نمی رسد. یک پمپ حرارتی مانند شارژر 11 کیلوواتی به عنوان استاندارد ارائه می شود. شما می توانید به صورت اختیاری یک شارژر 22 کیلوواتی دریافت کنید، در حالی که شارژ DC می تواند تا 160 کیلو وات را پشتیبانی کند. در این حالت 10 دقیقه طول می کشد تا انرژی کافی برای 62 مایل در باتری قرار گیرد. گذراندن نیم ساعت در ایستگاه شارژ باتری را از 20 تا 80 درصد پر می کند.

در سال‌های اخیر، Stellantis بازگشت پژو به آمریکای شمالی را رد کرده است، اما پلت فرم STLA متوسط ​​احتمالاً زیربنای یک سری از مدل‌های الکتریکی ایالات متحده خواهد بود.



منبع