پینین فارینا بارچتای زیبا را برای مورگان طراحی می کند


Morgan Plus Six از سال 2019 با استایل رترو و قدرت BMW عرضه شده است. برای روشن‌تر شدن همه چیز، برند بریتانیایی با Pininfarina تماس گرفت تا یک نسخه ویژه با اجرای محدود ایجاد کند. Midsummer به سبک بارچتا از بدنه آلومینیومی بسیار زیبا و با دست استفاده می کند که تکمیل آن بیش از 250 ساعت طول می کشد. این خودروی اسپرت دو نفره تنها 50 خودرو دارد که همگی قبلا فروخته شده اند.

تقریباً از هر زاویه‌ای خیره‌کننده است، پینین‌فارینا می‌گوید که از روزهای ابتدایی خود با الهام گرفتن از خلاقیت‌های دهه 1930 و 1940 خود با دم‌های بلندتر عقب الهام گرفته است. Midsummer یک شیشه جلوی معمولی ندارد زیرا با یک جفت صفحه نمایش هوازی براق جایگزین شده است که به بارشه های قدیمی بازمی گردد. این چراغ‌های گرد بزرگ‌تر از پلاس شش هستند و اکنون چراغ‌های راهنما و چراغ‌های روشنایی روز را در خود جای داده‌اند.

چرخ‌های دیسک‌مانند نیز یک لمس قدیمی هستند و با ایجاد جریان هوای نرم‌تر در کناره‌های خودرو، به بهبود آیرودینامیک کمک می‌کنند. آلیاژها در تایرهای میشلین پایلوت اسپورت 5 پیچیده شده اند. این چرخ آهنگری 19 اینچی همچنین باعث صرفه جویی در وزن می شود زیرا مورگان حدود 6.6 پوند تراشیده است در مقایسه با چرخ استاندارد استفاده شده توسط Plus Six. این چرخ جدید به سبک قدیمی، تنها 22 پوند وزن دارد. وزن کل ماشین قبل از اینکه شروع به اضافه کردن مایعات کنید، فقط 2204 پوند است.

شکل دادن به بدن تنها فرآیند وقت گیر نیست زیرا استفاده از تمام آن ساج بیش از 30 ساعت طول می کشد. داشبورد با کمتر از 126 لایه چوب ساج تزئین شده است در حالی که هر کارت در 120 لایه است. مورگان اشاره می کند که استفاده از صدها لایه چوب ساج لمینیت شده با دست باعث دوام بیشتر فضای داخلی در مقایسه با استفاده از قطعات بزرگتر چوب می شود.

مشخصات فنی فاش نشده است، اما Plus Six استاندارد از یک موتور بی‌ام‌و B58 استفاده می‌کند. این یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژ شش خطی با 335 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور است. خروجی از طریق یک ZF هشت سیلندر به جاده منتقل می‌شود. گیربکس سرعتی از تصاویر رسمی مشخص است که مدل معمولی 4.2 ثانیه طول می کشد تا به سرعت 62 مایل در ساعت برسد، چرا که این مدل تقریباً 251 پوند سبک تر است.

قیمت به طور رسمی فاش نشده است، اما اتوموبیل گزارش می دهد که مالکان بسته به نحوه پیکربندی خودروها بین 152000 تا 190000 دلار پرداخت کرده اند. تولید امسال شروع می شود و در سال 2025 به پایان می رسد. اولین نمایش عمومی Midsummer در جولای در جشنواره سرعت گودوود برگزار می شود.

اگرچه بارچتای نوشته شده توسط پینین فارینا دیگر در دسترس نیست، مورگان می گوید که در حال پذیرش پیشنهادات مشتریان برای پروژه های خاص دیگر است.



منبع