چرا جدیدترین خودروی مفهومی BMW دارای دکمه های قدیمی است؟


این هفته، BMW از کانسپت Vision Neue Klasse X رونمایی کرد. اگر Vision Neue Klasse سال گذشته نگاهی اجمالی به یک سدان اسپرت تمام الکتریکی سری 3 در آینده بود، Vision Neue Klasse X X3 با باتری فردا خواهد بود.

مانند بسیاری از خودروهای مفهومی، Neue Klasse X دارای داشبورد مینیمالیستی است که با یک صفحه ابزار دیجیتال تمام عرض و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی تعریف می‌شود که تقریباً هیچ دکمه یا دستگیره‌ای دیده نمی‌شود. اما با نگاهی اجمالی به پانل های درب جلو، دکمه های تنظیم کننده صندلی قدیمی را خواهید دید، تقریباً دقیقاً مانند آنچه در یک ماشین لوکس 30 ساله پیدا می کنید.

یکی از نمایندگان BMW در پیش نمایش رسانه ای Vision Neue Klasse X در پرتغال به من گفت: همانطور که می دانیم، مردم هنگام رانندگی صندلی را کمی تنظیم می کنند. “این یک روش بسیار شهودی، بدون نگاه کردن به نمایشگر، برای تنظیم صندلی است. این یکی از مواردی است که در آن نگه داشتن این موارد منطقی است. [physical] عناصر کنترلی.”

کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV

البته Vision Neue Klasse X کاملاً بدون لمس نیست. کانسپت X شامل یک فرمان چند منظوره جدید است که کنترل‌های فیزیکی را که قبلاً توسط یک دستگیره iDrive روی کنسول مرکزی (RIP) کنترل می‌شد، جذب می‌کند. BMW می‌گوید کنترل‌های روی فرمان به طراحان اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش وسط داشبورد را در موقعیت ایده‌آل قرار دهند و بدون ضربه زدن به دید راننده از شیشه جلو، به راحتی قابل مشاهده باشد.

و در حالی که Vision Neue Klasse X یک داشبورد بدون دکمه ارائه می‌کند، واقعیت حکم می‌کند که نسخه نهایی تولید کمی کمتر مینیمالیستی باشد.

یکی از نمایندگان BMW در جریان پیش‌نمایش رسانه‌ای Vision Neue Klasse X در پرتغال به Motor1 گفت: «ما با دقت به آنچه مشتریان در کلینیک‌های مشتریانمان به ما می‌دادند گوش دادیم و این بازخورد را دریافت کردیم. ما دیگر کنترلر iDrive را در ماشین نخواهیم داشت، فکر می‌کنم این واضح است. ما آن فرمان چند منظوره فوق‌العاده و مرحله دید پانوراما را داریم، اما برای سایر عملکردها، دستگیره‌هایی در جایی که لازم است خواهیم داشت. این یک دستگیره نیست. یا ماشین بدون عنصر کنترل، این دیدگاه ما نیست.”

کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV

نماینده BMW ادامه داد: هنگامی که Vision Neue Klasse X به تولید برسد، ترکیبی از دکمه‌های بازخورد لمسی در فرمان و دکمه‌های فیزیکی در سایر قسمت‌های داخلی را نشان می‌دهد.

نماینده BMW گفت: “برای مهمترین عملکردها، دستگیره های مناسب در مکان مناسب وجود خواهد داشت.” موتور 1. این هنوز یک خودروی ویژن است، پس با ما همراه باشید تا ببینید نسخه نهایی چگونه خواهد بود.



منبع