چرا ماشین شاسی‌بلند بخریم؟ با انواع شاسی بنلد اشنا شوید کاروکیا | alfaromeoblog

کمپانی ولوو برای اینکه بتواند توان خروجی موتور کم‌حجم این شاسی بلند 7 نفره را به حداکثر حالت ممکن برساند، از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک از نوع GearTronic استفاده کرده ‌است. چری تیگو 5 یکی از خودروهای شاسی‌بلند چینی محبوب در بازار ایران است که با بودجه در نظر گفته شده، تریم‌های IE و TE آن قابل تهیه هستند که تفاوت اصلی این دو تریم استفاده از موتور کم‌حجم‌تر اما توربو شارژ در مدل TE به جای موتور تنفس طبیعی 2.0 لیتری مدل IE است. لاماری ایما اولین خودرو تولید داخل خود بعد از واردات میتسوبیشی و DS در ایران است که مانند اکثر دیگر خودروهای شاسی بلند چینی یک کراس‌اور توربوشارژ با موتور 1.5 لیتری است.

  • مقرون به صرفه‌ترین LX بدون هزینه ارسال به مقصد، ۸۶۹۰۰ دلار قیمت دارد و گران‌ترین نسخه نیز با قیمت ۱۲۶۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.
  • جدیدترین شاسی بلند ام وی ام در بازار داخلی با نام X55 عرضه شده است که دو تیپ به نام‌های اکسلنت و اکسلنت اسپرت دارد.
  • تمامی مدل‌های LX ۲۰۲۲ از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند فوت گشتاور استفاده می‌کنند.

جک S3 که از نظر فنی در کلاس پایین‌تری از S5 قرار می‌گیرد، در جلب رضایت مشتریان به اندازه برادر بزرگترش موفق نبود. این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری بهره می‌برد که نیروی آن از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT به چهار چرخ منتقل می‌شود. از نظر ظاهری، می‌توان گفت که جک S3 مدرن‌تر از S5 به نظر می‌رسد، اما برخی افراد ظاهر S5 را ترجیح می‌دهند. شرکت کرمان موتور از حدود 30 سال پیش اقدام به واردات خودروهای کره‌ای می‌کرد. در ابتدا این شرکت با کمپانی کره‌ای دوو همکاری داشت و سپس به سراغ سایر خودروسازان معتبر دنیا رفت.

کرایه انواع ماشین شاسی بلند

نسخه کوچکتر این خودرو با نام اطلس کراس اسپرت را در گروه خودروی عصر ایران بررسی کردیم. برای این خودرو دو مدل موتور در نظر گرفته شده؛ یکی نمونه 2 لیتری توربو با 235 اسب بخار خروجی و گشتاور 258 پوندفوت و دیگری 3.6 لیتری 6 سیلندر با 276 اسب بخار خروجی و گشتاور 266 پوندفوت. تمامی تریم های این خودرو از موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری با 280 اسب بخار خروجی و گشتاور 262 پوندفوت استفاده می کنند. بعد از جک S5 نوبت به نسخه جدیدتر آن با نام S3 رسید که وارد جاده‌های ایران شود.

خرید از شهر فرش ؛ خرید آنلاین و حضوری فرش، هرآنچه درباره خرید از شهر فرش باید بدانید

نمونه اسپرت این شاسی‌بلند ژاپنی، به یک موتور 1618 سی‌سی توربوشارژ مجهز شده است که توانایی تولید 190 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب آن، حدود 8.5 ثانیه است. هیوندای توسان به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده ‌است که 155 اسب‌بخار قدرت و 192 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت موتور هیوندای توسان به هر چهار چرخ خودرو، به وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته تیپ‌ترونیک اتوماتیک انجام می‌شود.

جمع‌بندی بررسی بهترین ماشین‌های شاسی‌بلند در ایران

شرکت هیوندای برای وصل نیروی تولیدشده توسط پیشرانه این خودرو به هر چهار چرخ آن، از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک استفاده کرده است. هیوندای سانتافه، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار کشور محسوب می‌شود و همیشه در مرکز توجه خریداران کشور بوده و در حال حاضر، نسخه 2017 یا همان دوره چهارم آن در بازار داخلی موجود است. در مورد خرید خودرو سانتافه، می‌توان ساعت‌ها بحث کرد؛ مجله خبری خودرو آلفا رومئو اما باید گفت کیفیت بالا، استهلاک کم، مجهزبودن به امکانات روز دنیا و از همه مهم‌تر، ایمنی بالا، تنها تعدادی از خصوصیات منحصربه‌فرد هیوندای سانتافه 2017 هستند. همان‌طور که در متن اشاره شد، دو شاسی بلند 7 نفره یعنی فیدلیتی پرایم و کیا سورنتو در لیست کرایه خودرو ناواران قرار داده شده‌اند و مشتریان می‌توانند در صورت نیاز، این خودروها را از ناواران اجاره کنند.

http://3dprintingindustry.ir