چرا Eccentrica V12 Restomod بهترین ادای احترام دهه 90 است؟


غرفه Eccentrica در The Quail، A Motorsports Gathering، چیزی بود که سالها در دستانم نبود. نه شیفتر دردار لامبورگینی دیابلو سری اول، بلکه یک نوار کاست. انبوهی از نوارهای “Mixed by Eccentrica Vol. II” در جعبه‌های جواهر تازه در غرفه‌ای که Eccentrica V12 مبتنی بر Diablo در ایالات متحده در هفته خودروی مونتری عرضه شد، به دقت چیده شد.

همچنین حضور دارد: مائوریتزیو رگیانی که اخیراً پس از نزدیک به 30 سال کار در این خودروساز به عنوان مدیر فنی لامبورگینی بازنشسته شد. رگیانی به‌جای عقب‌نشینی و آرامش، مستقیماً به توسعه دیابلو ریستومودی که در اینجا می‌بینید، پرداخت – نامه‌ای عاشقانه دواننده و محرک به دهه 1990. Motor1 با مهندس ابرخودرو صحبت کرد تا بفهمد چه چیزی برای ساخت این شیطان مدرن V-12 انجام شده است.

مصاحبه مائوریتزیو رجیانو اکسنتیکا در بلدرچین

اکسنتریکا

رگیانی گفت: «من در سال 1995 با لامبورگینی شروع کردم. این بدان معناست که من شروع به کار بر روی Diablo SE و SV کردم. Eccentrica V12 بر اساس سری اول Diablo ساخته شده است که از سال 1991 تا 1994 ساخته شده است.

رگیانی گفت: «این خودرو بخشی از زندگی من نبود و اکنون انگار دارم تمام دایره کارم را در لامبورگینی می بندم.

مانند بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت، هدف Eccentrica بهبود رانندگی و عملکرد دیابلو اصلی و در عین حال حفظ سبک کلاسیک و تجربه رانندگی ناب آن در دهه 1990 بود.

رگیانی گفت: «ما سعی کردیم مسائل را با فناوری حل کنیم، بدون اینکه حجم زیادی از وسایل الکترونیکی را معرفی کنیم.

مصاحبه مائوریتزیو رجیانو اکسنتیکا در بلدرچین

اکسسنتریکا

موتور 5.7 لیتری V-12 اکنون دارای احتراق تک سیم پیچ، گاز با سیم و اگزوز بازطراحی شده است. این خودرو 500 اسب بخار قدرت و بیش از 440 پوند فوت گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته با دنده کوتاه تر از 5 سرعته اصلی به چرخ های عقب می فرستد. رگیانی می‌گوید گیربکس شش سرعته برای Eccentrica سفارشی ساخته شده است – پیشنهادی گران‌قیمت، مخصوصاً با توجه به اینکه این شرکت تنها قصد دارد 19 نمونه از این ریستومود دیابلو بسازد.

دمپرهای کنترل شده الکترونیکی و مدیریت مدرن موتور به اکستریکا اجازه می دهد تا یک دستگیره حالت رانندگی روی کنسول قرار دهد و بین حالت های استاندارد، راحتی و اسپرت سوئیچ کند. این دستگیره همچنین کنترل کشش و پاسخ موتور را تنظیم می کند، اما عملکرد روان دستی شش سرعته کاملاً به دستان ماهر شما سپرده می شود.

برای رگیانی، که هنگام توسعه خودروها در لامبورگینی مجبور بود با مقررات سختگیرانه آلایندگی و اقتصادی دست و پنجه نرم کند، آزادی یک restomod یک شادی آشکار است.

مصاحبه مائوریتزیو رجیانو اکسنتیکا در بلدرچین

اکسسنتریکا

من در سال 1995 با لامبورگینی شروع کردم… این ماشین بخشی از زندگی من نبود و اکنون انگار دارم تمام دایره کارم را در لامبورگینی می بندم.

او گفت: «بازگشت به دهه 90 به این معنی است که شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از نظر همولوژیک بازی کنید – برای سپرها، برای کیسه‌های هوا، برای سیستم‌های مهار غیرفعال و فعال، و همچنین برای انتشار آلاینده‌ها و صدا». موتور 1. احساس می کنم کودکی در لونا پارک بازی می کند و کاری را انجام می دهد که امروزه در توسعه خودروهای جدید امکان پذیر نیست.

رگیانی سریعاً به این نکته اشاره می‌کند که ساختن ریستومد دیابلو به معنای آزادی کامل و کامل نظارتی نیست. به منظور قانونی ماندن در خیابان، Eccentrica باید از قوانینی پیروی کند که در زمان ساخت هر اهداکننده Diablo وجود داشت.

او گفت: صدای ماشین فوق العاده است موتور 1. “اگر امروز تصور کنید، در یک ماشین جدید به طور معمول دو کاتالیزور دارید، یکی پس از دیگری. فیلترهای OPF دارید، و صدا واقعا ضعیف شده است. در این حالت، شما فقط یک کاتالیزور دارید، و بعد از آن، می توانید هیچ محدودیتی وجود ندارد، این بدان معناست که صدا واقعاً چشمگیر است.”

Eccentrica Mixtape

اکسسنتریکا

به گفته رگیانی، نتیجه، خودرویی با ظاهر کلاسیک سوپراسپرت، تجربه رانندگی خالص و بدون سازش و قابلیتی است که دیابلو هرگز نمی توانست ارائه دهد. بهترین های دهه 90، برجسته. این قصیده ای برای عصر خودرویی است که بسیاری از ما اکنون شروع به درک کامل آن کرده ایم.

وقتی صحبت از Eccentrica به میان می آید، فقط یک فرصت از دست رفته برای نوستالژی دهه 90 وجود دارد: مالکان نمی توانند هنگام رانندگی از آن میکس لذت ببرند. restomod Diablo دارای یک سیستم صوتی پیشرفته Marantz است، اما تا آنجا که من می توانم بگویم، هیچ صفحه کاست وجود ندارد.



منبع