چگونه جیپ قصد دارد در دریایی از کپی‌ها مرتبط بماند؟


برای بیش از 60 سال، جیپ به طور مداوم واگن های سواری با چهار در و چهار چرخ متحرک ساخته است. امروزه، ما این فرمت را به عنوان SUV می شناسیم – وسیله نقلیه غالبی که توسط هر خودروساز اصلی در ایالات متحده فروخته می شود. وسایل نقلیه کاربردی، به لطف فضای زیاد برای باتری ها، خودروهای برقی عالی می سازند، و موتورهای الکتریکی جمع و جور، اضافه کردن سیستم چهارچرخ محرک را به تقریباً هر پلتفرمی آسان می کنند. وقتی همه چیز یک SUV است، سازنده اصلی SUV چگونه متمایز می شود؟

بسیاری از برندها در حال ورود به UV هستند [utility vehicle] بیل پفر، معاون ارشد و رئیس برند جیپ آمریکای شمالی، گفت: فضا ما را محکم در تیررس خود قرار داده است. موتور 1 در مراسم رونمایی رسانه ای Wagoneer S در شهر نیویورک. ما پرفروش‌ترین خودروی بخش D، گرند چروکی را داریم. ما در PHEV ها رهبری می کنیم. ما با رانگلر صاحب بخش آفرود هستیم. بنابراین شما رقابتی دارید که سعی می‌کند شما را از جایگاهتان دور کند.»

در کنار عرضه‌ی Wagoneer S، جیپ از پیشرانه‌های هیبریدی پلاگین جدید برای وانت Gladiator، Wagoneer و Grand Wagoneer خبر داد. این شرکت همچنین انعطاف پذیری پلتفرم STLA-Large را که زیربنای واگنیر S تمام الکتریکی است و می تواند پیشرانه های BEV، هیبریدی یا احتراق داخلی را در خود جای دهد، برجسته کرد.

Jeep Wagoneer S Trailhawk Concept 11

همانطور که پفر توضیح داد، این انعطاف‌پذیری در فناوری پیشرانه می‌تواند به جیپ کمک کند تا زمانی که صنعت خودروسازی آینده خودروهای الکتریکی خود را مشخص می‌کند، چابک بماند. پفر گفت: «ما حدود 83 سال است موتور 1. “هدف ما این است که حدود 83 سال دیگر باشد. ما کمی آزادی عمل برای تماشا و دیدن به دست آورده ایم. اگر امروز در یک بخش فروش نداشته باشیم، برند جیپ از بین نمی رود. برخی از رقبای ما، اگر نوع خاصی از محصول را نمی فروشند […] می تواند برای آنها دشوار باشد. وقتی جیپ می‌خرید، نیازی به توضیح آن نیست. این یک جیپ است. مردم می دانند که این به چه معناست.»

برای رالف گیلس، مدیر ارشد طراحی Stellantis، Wagoneer S برای متمایز کردن جیپ در دریایی از SUV ها کلیدی است. او گفت: “این یک جیپ غیر منتظره براق است.” «این کارآیی خود را از طریق بدنه خود بدون اینکه ظاهراً EV-ish باشد، منتقل می کند. بنابراین افرادی را جذب می‌کند که شاید به برند ما نگاه نمی‌کردند.»

به نظر نمی رسد که ژیل نگران این باشد که دیگر شاسی بلندها سبک جیپ را کنار بگذارند. او گفت: “من تماشا کرده ام که رقبای ما از قوس چرخ های ذوزنقه ای برای، مثلاً، جیپ سازی وسایل نقلیه خود استفاده می کنند.” «بعضی از آنها نیستند [off-road] اصلاً توانا هستند، اما به نظر می رسند که هستند. ماشین‌های ما هنوز توسط همان افرادی طراحی می‌شوند که وسایل نقلیه آفرود بسیار تهاجمی ما را می‌سازند. پتانسیل در هر جیپی که ما می سازیم تعبیه شده است. بنابراین ما نگران رقابت نیستیم.»

ترفند بعدی، برای ژیل و تیمش، ابداع نوع جدیدی از وسیله نقلیه برای کپی کردن دیگران خواهد بود. او گفت: «ما همیشه در حال شکار فضای سفید هستیم موتور 1. ما به این دلیل مشهور بودیم و سال‌ها پیش بخش‌هایی را اختراع کردیم. و بسیاری از مردم به بخش هایی که ما در آن روز ایجاد کرده بودیم نگاه کرده اند. برای ما آزاردهنده است. پس البته، چه کار کنم؟ به طراحانم می گویم، بیایید طرح های جدید پیدا کنیم.»



منبع