استون مارتین والور زمان فوق العاده خوبی است. اما فرناندو آلونسو، راننده فرمول 1 و قهرمان دو دوره استون مارتین، خواهان شجاعت با پیچ و تاب بود. به نظر می رسد چنین پیچ و تاب بزرگی، استون تصمیم گرفت که آلونسو ماشین خودش را بسازد.
استون مارتین ولیانت دارای نیم رول کیج، یک دستی شش سرعته با اتصالات دنده آشکار، چرخهای منیزیمی، دمپرهای مسابقهای، چهار لوله اگزوز، کاهش وزن 220 پوندی، یک موتور V-12 با قدرت 734 اسب بخار (در مقایسه با Valour's) است. 705)، و برخی از زیباترین خطوطی که تا به حال دیده اید. این مسخره کردن نیست
استون مارتین
قهرمان سابق فرمول یک در فستیوال سرعت گودوود در سال 2024 حضوری کوتاه داشت تا سواری جدید خود را به نمایش بگذارد و در مورد اینکه چرا ماشینش را آنطور که هست، گپ بزند. همه چیز با یک شجاعت و یک درخواست خاص – یا دو یا سه – شروع شد.
من یک Valour می خواستم، اما بعد پرسیدم که آیا می تواند کمی متفاوت باشد. من یک طرفدار بزرگ هستم [aero-disc wheels] و برخی از ویژگی های دیگر در اتومبیل های جاده ای. بنابراین از تیم پرسیدم که آیا می توانند نسخه خاصی برای من بسازند. بدیهی است که دیسک های هوا برای Valour تایید نشده اند. یک بال عقب برای Valour تایید نشده است. می دانید که داشتن مواد سبک وزن برای آنها یک چالش بود.”
آلونسو به جای افزودن این ویژگی ها به Valour، گفت که استون ایده بهتری داشت.
استون مارتین
وقتی فهرست چیزهایی را که دوست دارم تغییر دهم را مرور کردیم، [Aston] گفت، باشه، شاید بهتر است یک ماشین کاملا جدید با نام جدید بسازیم و یک نسخه محدود بسازیم؟ آلونسو گفت: “چرا که نه؟”
وقتی اکثر مردم می گویند “چرا که نه؟” آنها در مورد رفتن به یک پیمانه با یک دوست یا برداشتن یک کیسه چیپس اضافی صحبت می کنند. برای آلونسو، این به معنای ایجاد ماشین خود است. او اکثر مردم نیست.
او میگوید: «از آن زمان، ما کار روی برخی از دستگاههای آیرودینامیک را شروع کردیم. Valiant قدرت بیشتر و وزن کمتری دارد، بنابراین هر چیزی که یک راننده مسابقه دوست دارد داشته باشد. من فکر می کنم محصول نهایی یک اثر هنری متحرک است.»
با قدرت بیشتر و یک V-12 بزرگ، نویز زیادی به وجود می آید. شنیدن پرواز آن به بالای تپه گودوود بسیار خاص بود – سریع است، اما همچنین یک لذت شنیداری است.
“صدای V-12 یک راه بسیار خاص برای احساس ماشین است، می دانید؟ این اشتیاق شما را در پشت فرمان منتقل می کند.»
بدون شک، با نشان دادن سواری جدید خود قبل از جهش به یک ماجراجویی عالی دیگر، محبت آلونسو با والیانت کوتاه و شیرین بود – به قدری که او می خواست یک بار دیگر برود. آلونسو می گوید که یک دویدن برای او کافی نیست تا بتواند با آن کنار بیاید. صعود به تپه گودوود تنها 1.17 مایل است و حتی بهترین رانندگان جهان نیز با یک ضربه شلاق به سختی میتوانند خودرو را به حد نهایی خود برسانند. با این حال، او چیز کمی را که تجربه می کرد دوست داشت.
Valiant قدرت بیشتر و وزن کمتری دارد، بنابراین هر چیزی که یک راننده مسابقه دوست دارد داشته باشد.
«صدا و رفتار ماشین [impressed]آلونسو گفت. مخصوصاً با دمپرهای مولتیماتیک… آنها دستهبندی ماشین را خوب میکردند.»
زمانی که او کمی زمان بیشتری برای کاوش در ماشین داشته باشد، میتواند از به دست آوردن هر چیزی که میخواست لذت ببرد. در طول مسیر چند چالش ارائه دهید یا بگیرید.
“کم و بیش، همه چیزهایی که ما خواستیم در ماشین است… پاسخ عادی [for complicated requests] در ابتدا “نه” است [of development]اما پس از آن، می دانید، تیم به اندازه کافی باهوش است تا راه هایی را بیابد.”
استون مارتین
وی خاطرنشان کرد که دستیابی به اتصالات دنده آشکار و برخی از دستگاه های هوازی در زیر خودرو دشوار است. اولی به این دلیل که شامل سازماندهی مجدد برخی از عناصر ساختاری بود، و دومی نیاز داشت به درستی کار کند و در عین حال بتواند از دست انداز های سرعت عبور کند.
وزن یک قاتل سرگرم کننده است و کاهش وزن 220 پوندی از ماشین کار ساده ای نیست. اما برای درست کردن Valiant به صرفه جویی در وزن نیاز دارد. اینجا جایی است که تیم فرمول 1 استون با تیم خودروهای جاده ای رقابت می کند.
برخی از کاهش وزنی که ما با تیم F1 انجام می دهیم در بالاترین قسمت ماشین است، زیرا می توانید مرکز ثقل را پایین بیاورید. بنابراین مکانهایی مانند کابین خلبان، صندلی، فرمان، کنسول، این مکانها مکانهای کلیدی در فرمول یک هستند و آنها را به خودروی جاده برمیگردانند. صندلیها و کابین خلبان تغییر بزرگی از Valor به Valiant است.
از آنجایی که یک مسابقهدهنده هستید، انتظار دارید که آلونسو به دنبال یک خودروی اتوماتیک نسبت به یک دستی باشد – خودروهای مدرن به مراتب سریعتر هستند، اما این ماشین در مورد زمانهای دور نیست. این در مورد نامزدی است. برای آس فرمول یک، والیانت به روزهای اولیه خود بازمی گردد.
من کتابچه راهنمای رانندگی را در دسته های جوان تر خود بزرگ کردم. حتی فرمول نیسان قبل از فرمول دو دستی بود.
با این حال، فقط مسابقههای اولیه الهامبخش نبودند. او به یاد می آورد که منتظر 18 سالگی بود تا بتواند گواهینامه خودروی جاده ای خود و آزادی آن را که البته با یک چوب همراه بود، بگیرد. سرعت هدف است، اما آلونسو مانند بقیه ما یک مرد ماشین است (البته با یک کابینت جام)، بنابراین پارو زدن خودتان راه رو به جلو است.
“داشتن دفترچه راهنما با یک ماشین V-12 چیزی است که به نظر من جذابیت بیشتری نسبت به داشتن یک اتوماتیک معمولی دارد.”
مردخوب.
پس از گذراندن وقت با خود آلونسو و دیدن نحوه صحبت او در مورد Valiant، واضح است که این یک کار «چشمه و برچسب» با نامی درخشان نیست. Valiant ماشین فرناندو آلونسو است و او به آن علاقه دارد.